رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: با توجه به افزایش ابتلا و درگیری با ویروس کرونا در سراسر کشور، خراسان شمالی نیز در روند افزایشی قرار دارد.

هاشمی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در تجمعات، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش ابتلا به کرونا در استان عنوان کرد و گفت: در استان خراسان شمالی کمتر از ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های استان ۵۰ درصد است، گفت: علاوه بر این مکان‌هایی از جمله بانک، دفاتر پیشخوان که تجمع جمعیتی بالاست، می‌توانند در افزایش ابتلا موثر واقع شوند.


بیشتر بخوانید


هاشمی با بیان اینکه تاکنون ظرفیت تخت‌های پیش بینی شده برای کرونا در استان به ۵۰ درصد نرسیده است، یادآور شد: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار نگیرد، بیماران در پشت در‌های بیمارستان به دلیل کمبود امکانات از دست خواهند رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: هم اکنون در خراسان شمالی ۲۳۰ بیمار در بیمارستان‌های اختصاص داده شده به کرونا بستری هستند و تعداد فوتی‌ها نسبت به دو هفته گذشته که میانگین فوت بین ۶ تا هفت نفر بود کاهش پیدا کرده و به سه الی چهار نفر در روز رسیده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.