معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۸۰ هیات رضوی به شهرستان‌هایی که در دهه پایانی صفر سال‌های قبل بیشترین زائر پیاده را به مشهد فرستادند، اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با قدردانی و تشکر از مردم ولایت‌مدار و متدین که در اربعین امسال به توصیه‌های مربوط به عدم سفر به مشهد و خراسان رضوی عمل کردند، در روز‌های پایانی صفر نیز همین خواسته را از مردم کشور داریم و انتظار می‌رود برای جلوگیری از شیوع کرونا مردم از هرگونه سفر خودداری کنند.

او افزود: با اینکه هیچ چیز جای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را نمی‌گیرد، اما با هدف پرکردن این خلاء و جبران عدم امکان میزبانی از میلیون‌ها زائر پیاده و سواره در مشهد،در این ایام ۸۰ هیات رضوی از مشهد در این هفته به مراکز استانها، شهرستان‌ها و روستا‌های همجوار که بیشترین زائر پیاده را در سال های قبل به مشهد گسیل داشته‌اند، اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این هیات‌ها متشکل از نیرو‌های متخصص از جمله پزشک و مهندس به همراه پرچم بارگاه مطهر رضوی، اقلام متبرک بین مردم توزیع نموده و اقدام به اجرای برنامه‌های مذهبی و دینی و ارائه خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی می‌کنند.

براتی بیان کرد: هر هیات ۱۰ تا ۱۵ نفر عضو دارد که مدت ۲ تا سه روز در شهرستان‌ها و روستا‌های محل استقرار به ارائه خدمات و اجرای برنامه روضه‌خوانی می‌پردازند.

او تصریح کرد: علاوه بر این با توجه به وجود زیرساخت‌های ضبط و پخش سیما در بارگاه منور رضوی، طبق برنامه‌ریزی انجام شده برخی شخصیت‌های معنوی و دینی با زبان و فرهنگ بومی اقدام به اجرا و ضبط برنامه برای هم استانی‌های خود از محل حرم مطهر رضوی در این ایام می‌نمایند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.