در ادامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، ابوظبی از تل آویو برای حضور در نمایشگاه نظامی این کشور دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه صهیونیستی آی ۲۴، در ادامه عادی سازی روابط، امارات و رژیم صهیونیستی برای حضور شرکت‌های نظامی اسرائیلی در نمایشگاه نظامی ابوظبی که قرار است ۲۱ تا ۲۵ فوریه از سوم تا هفتم اسفندماه) برگزار شود، توافق کردند.(

بر اساس این گزارش، مقام‌های اماراتی از شرکت‌های تسلیحاتی و نظامی رژیم صهیونیستی برای شرکت در نمایشگاه بزرگ نظامی ابوظبی دعوت کردند.

بنا بر این که میان شرکت اماراتی و اسرائیلی برقرار شده است، شرکت‌های نظامی و تسلیحاتی امارات هم در نمایشگاه نظامی یکم تا سوم ژوئن ۲۰۲۱ (۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) به میزبانی تل‌آویو شرکت خواهند داشت.

این رسانه عبری زبان نوشت: «روابط دفاعی بین اسرائیل و کشور‌های (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) سال‌ها محرمانه بود، اما حالا کمتر از یک ماه بعد از امضای قرارداد اسرائیل با امارات و بحرین به منظور برقراری روابط کامل دیپلماتیک، از شرکت‌های دفاعی اسرائیلی برای مشارکت آشکار در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی دفاعی (آیدکس) که قرار است فوریه ۲۰۲۱ در ابوظبی برگزار شود، دعوت به عمل آمده است».

این نمایشگاه به میزبانی ابوظبی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های دفاعی و تسلیحاتی، آخرین تولیدات خود را در معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

مسئولان برگزاری این نمایشگاه، طی روز‌های گذشته با مسئولان «نمایشگاه دفاعی اسرائیل» توافقی به منظور هماهنگی در خصوص مشارکت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه آیدکس به میزبانی ابوظبی امضا کردند.

گفتنی است امارات هر دو سال یک بار، میزبان نمایشگاه ۵ روزه آیدکس با حضور بیش از ۱۰۰۰ شرکت از ۶۰ کشور جهان بوده؛ اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا قرار است نمایشگاه آتی در مقیاسی کوچک‌تر از قبل برگزار شود.

روز پنج شنبه ۲۳ مرداد، آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که براساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. ترامپ این توافق را دستاوردی تاریخی خواند. بنیامین نتانیاهو اعلام کرد این توافق شامل روابط رسمی دیپلماتیک، تبادل سفیر، سرمایه گذاری‌های گسترده اقتصادی که برای رژیم صهیونیستی مفید خواهند بود، روابط بازرگانی و گردشگری و پرواز‌های مستقیم بین تل آویو و ابوظبی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار