وزیر خارجه آلمان توافق سازش اعراب با رژیم صهیونیستی را راهکاری در جهت تامین «صلح» در خاورمیانه و حل مناقشه فلسطین ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه النشره، وزیر خارجه آلمان مدعی شد روند عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی که به تازگی در خاورمیانه به جریان افتاده، می‌تواند به روند صلح در منطقه کمک کند و راهکار حل مناقشه فلسطین باشد.

هایکو ماس در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به توافق ننگین اعراب با تل‌آیو گفت: می‌خواهیم از جنبش نوظهور میان اسرائیل، امارات و بحرین در جهت ایجاد صلح در خاورمیانه بهره بگیریم. ما با شرکای اروپایی و عربی و نیز سازمان ملل به منظور حمایت از یافتن راهی برای مذاکرات تازه میان اسرائیل و فلسطین رایزنی خواهیم کرد.

ماس در حالی که از توافق ننگین سازش که خیانت آشکار به آرمان فلسطین و نقض حقوق ملت آن است حمایت می‌کرد، مدعی شد راه حل دو کشور بهترین راه برای پایان دادن به مناقشه چند دهه‌ای میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است، راهکاری که به ادعای وزیر خارجه آلمان امنیت دو طرف را تامین می‌کند.

وزیر خارجه آلمان در بخشی از این مصاحبه با ابراز تأسف از اینکه تشکیل دولت به رهبری مصطفی ادیب شکست خورده است، تأکید کرد که احزاب و گروه‌های سیاسی باید فوراً به دنبال تشکیل دولت جدیدی باشند که بتواند زمامدار امور باشد. لبنان نیاز مبرم به اصلاحات سیاسی و اقتصادی دارد تا بتواند پاسخگوی خواست‌های مشروع مردمش باشد.

ماس تاکید کرد لبنان اگر به دنبال برخورداری از حمایت اروپا و دولت آلمان است و نیز می‌خواهد از کمک‌های صندوق بین المللی پول بهره‌مند شود، باید اصلاحات سیاسی و اقتصادی خود را به سرعت اجرایی کند.

وزیر خارجه آلمان در بخشی دیگر از اظهاراتش همچنین بازسازی سوریه را مستلزم یک عملیات سیاسی معتبر و جامع دانست و از حمایت اتحادیه اروپا از چنین روندی گفت.

وزیر خارجه آلمان همچنین از عربستان سعودی به عنوان شریک مهم این کشور در منطقه یاد کرد و گفت دو کشور از نظر اقتصادی همکاری نزدیک دارند. ریاض دومین شریک تجاری عربی برای برلین است و آلمان چهارمین کشور صادر کننده به عربستان است. ماس افزود چشم انداز ۲۰۳۰ بستر‌های زیادی را برای همکاری دو کشور در زمینه فناوری و نیز مواجهه با بحران‌های زیستی و تغییر اقلیم فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خب کار درستی است
آخرین اخبار