مدیر جهاد کشاورزی کرج از برداشت ذرت در مزرعه آموزشی، پژوهشی پردیس کشاورزی در کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به این که  برداشت ذرت در مزرعه آموزشی، پژوهشی پردیس کشاورزی این شهرستان انجام شده است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰۰ تن محصول از این اراضی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرج افزود: ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت کشت ذرت است که عملیات برداشت از آن‌ها از اوایل مهرماه آغاز شده است.

صارمی گفت: سهم این مزرعه آموزشی پژوهشی در کشت ذرت ۱۰۰ هکتار است و میانگین تولید آن در این قطعه ۲۰ هکتاری که  ۶۵ تن در هکتار است که با توجه به میانگین ۶۲ تنی شهرستان و میانگین ۵۷ تنی استان افزایش تولید نشان می‌دهد.

او با بیان این که عملکرد ذرت  درکشور در هر هکتار ۵۰ تن است، افزود: مکانیزه بودن مراحل کاشت و برداشت، تناسب این محصول با اقلیم این شهرستان و سوددهی بالا از مهمترین عوامل گرایش کشاورزان به کشت این محصول در تناوب با گندم و جو است.

مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: از نقاط قوت مدیریت کشت و کار در این مزرعه آموزشی پژوهشی، کاهش آب مصرفی و کاهش مصرف سموم و کود‌های شیمیایی است، برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان کرج از اوایل مهر تا اواخر مهر ادامه دارد و کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان عمدتا به منظور زنجیره تولید و ارزش غذایی است که برای مصرف علوفه در واحد‌های دامداری صنعتی و نیمه صنعتی انجام شده است.

صارمی افزود: سالانه بیش از ۱۷۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۷۹۰۰۰ تن شیر خام در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف و واحد‌های فرآوری و مراکزجمع آوری شیر می‌شود.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.