مدیر آموزش و پرورش مهاباد از شیوه نامه های ارتقاء خدمات مشاوره‌ای با سه طرح "پیام مشاور، همدل و صدای مشاور"در شرایط کرونایی و آموزش مجازی خبر داد.

شاوله مدیر آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: خدمات رسانی تخصصی، موثر و به موقع به دانش آموزان و اولیا و اطمینان از پیگیری مشکلات تحصیلی و روانی دانش آموزان از اهداف اصلی بسته ویژه ارتقاء خدمات مشاوره‌ای است.

او افزود: بسته ویژه ارتقاء خدمات مشاوره‌ای در قالب سه طرح شامل طرح پیام مشاور، طرح همدل و طرح صدای مشاور در سطح مدارس شهرستان عملیاتی می‌شود.

شاوله اضافه کرد: طرح پیام مشاور که با هدف اطلاع رسانی سریع و به موقع به مخاطبان در سطوح مختلف و آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و اولیا، براساس نیاز‌های روانشناختی آنان از طریق تشکیل کانال مشاور بصورت متمرکز و با مدیریت کشوری ویژه مشاوران و تشکیل کانال مشاوره‌ای در سطح مدرسه برای تمامی دانش آموزان و اولیاء اجرا می‌شود.

این مقام مسئول گفت: طرح همدل با هدف شناخت سریع و به موقع نیازها، مشکلات و مسائل مرتبط با فرایند آموزشی و پرورشی دانش آموزان و اولیا و تسهیل گری در ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز دانش آموزان و مشارکت دهی والدین در فعالیت‌های پرورشی و روانشناختی دانش آموزان از طریق ارتباط تلفنی مستمر مشاوران با اولیای دانش آموزان اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید

مدیر آموزش و پرورش مهاباد خاطر نشان کرد: طرح صدای مشاور نیز با هدف شناسایی و تشخیص دانش آموزان نیازمند خدمات، انجام مداخلات درمانی، حمایتی و مددکاری به آنان و تعامل مستمر با مدیران در با هدف تسهیل ارائه خدمات تخصصی و پیگیری و نظارت بر روند خدمات دهی تخصصی مشاوره‌ای اجرا می‌شود.

شاوله اظهار امیدواری کرد که با اجرای این بسته ویژه و با ایجاد یک تفکر سیستمی و تعاملی بین دانش آموزان، اولیاء و کارکنان مدرسه خدمات مطلوب‌تر و به موقع در اختیار آنان قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.