نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق عملیات پاکسازی منطقه‌ای صعب العبور در جنوب موصل را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، الحشد الشعبی عراق امروز (دوشنبه) از آغاز عملیاتی جدید علیه گروه تروریستی داعش در جزیره «کنعوص» در جنوب موصل خبر داد.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ستاد عملیات بخش نینوی و نیرو‌های وابسته به آن، این عملیات را با پشتیبانی از نیرو‌های زمینی و هوایی ارتش عراق انجام می‌دهند.

هدف از این عملیات، پاکسازی جزیره کنعوص از حضور عناصر داعش و تأمین امنیت این جزیره است؛ عناصر داعش این جزیره را به علت صعب‌العبور بودن، پناهگاه امنی برای خود تبدیل کرده‌اند.

از سوی دیگر، «علی الحسینی» مسئول ارتباطات سازمان الحشد الشعبی در محور شمال، اعلام کرد که ۹۵ درصد بقایای داعش در کرکوک از بین رفته است.

او گفت: به دنبال عملیات موفق سازمان الحشدالشعبی و سایر تشکیلات امنیتی کشور در کرکوک، ۹۵ درصد از بقایای داعش و هسته‌های خاموش این گروه تروریستی از بین رفته است و تا مرز‌های استان صلاح‌الدین، امنیت کامل برقرار شده است.

الحسینی افزود: تثبیت وضع امنیتی میان کرکوک و صلاح‌الدین به تامین امنیت جاده‌های زمینی حدفاصل دو استان به صورت ۲۴ ساعته منجر شد و کلیه بخش‌های الحشد الشعبی در وضع امنیتی پایداری قرار دارند.

پس از اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۸، نیرو‌های عراقی تاکنون عملیات‌های متعددی را در سراسر این کشور با هدف پاکسازی مناطق از لوث وجود تروریست‌ها و انهدام تسلیحات و مهمات متعلق به تروریست‌ها انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
كلا مناطق سني نشين عراق بايد بشدت كنترل بشه و نيروي پليس اونجا ده برابر مناطق شيعه نشين باشه
آخرین اخبار