تجهیز اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سیستم آبیاری نوین

سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

او افزود: هدف از اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری، افزایش بهره‌وری و پایداری منابع آب و خاک در جهت تولید پایدار محصولات کشاورزی است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی به تجهیز یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان امسال سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود که تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او گفت: با اجرای طرح‌های سامانه‌های نوین ابیاری در استان، افزایش راندمان آبیاری تا ۴۴ درصد در مزرعه، افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید محصولات کشاورزی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف نهاده‌های کشاورزی و کاهش اثرات زیست محیطی رقم خواهد خورد.

ابراهیمی به کاهش منابع آبی و احیای دشت‌های بحرانی استان اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در دشت‌های بحرانی و مناطق که با کمبود منابع آبی مواجهه هستند یک ضرورت است و باید در اولویت طرح‌های توسعه سامانه‌های آبیاری نوین قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.