غربالگری بیش از ۷۵ درصد از دانش آموزان استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۷۵ درصد از دانش آموزان استان اردبیل در پروژه کوچ غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه ارائه گزارش اجرای طرح "کنترل وزن و چاقی" دانش آموزان استان به معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع که به صورت تصویری برگزار شد، با عنوان اینکه این طرح موجب رشد سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش شده است، گفت: اجرای این طرح در شرایط شیوع ویروس کرونا با استقبال خوبی از سوی خانواده‌های مواجه شده است و به موازات آن جو روانی مثبتی را در استان اردبیل ایجاد کرده است.

او در ادامه به تاثیر این طرح بر سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: بدون شک این طرح تاثیر بسزایی در بهبود ارتباطات اجتماعی و یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اجرای این طرح در استان اردبیل موجب ارتقا سطح آگاهی عمومی به ویژه خانواده‌ها را بدنبال داشته است.

ناصری بیان کرد: بعد از ابلاغ دستورالعمل طرح کوچ به مناطق و نواحی، استقرار ساختار پیش بینی شده و ارکان اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

او با عنوان اینکه این طرح در دستور کار شورا‌های آموزش و پرورش استان و شهرستان‌های نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: جلب مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌هایی همچون صدا وسیما، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری‌ها در این طرح بخوبی در استان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان با محوریت صدا و سیما و فضای مجازی داخلی برای تبیین و تشریح اهداف طرح استفاده شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.