رئیس‌جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت نبراسکا مدعی شد تسلیحات نظامی این کشور مورد حسادت چین و روسیه قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سی بی اس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر اوما‌ها ایالت نبراسکا مدعی شد کشور‌های جهان از جمله چین، روسیه و کره شمالی به تسلیحات نظامی آمریکا حسادت می‌کنند.

ترامپ با تکرار انتقادات از دولت پیشین آمریکا اظهار داشت ارتش آمریکا توسط دولت گذشته در وضع بدی قرار گرفته بود و نیروی‌ها در بخش‌های مختلف آن کم شده بود.

ترامپ با تمجید از اصلاحات نظامی دولت خود افزود: سلاح‌های هسته‌ای ما اکنون نو و جدید و ثابت شده اند و ما فقط به خدا امیدواریم که هرگز مجبور به استفاده از آن‌ها نشویم.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود بار دیگر جو بایدن، نامزد رسمی دموکرات‌ها را هدف انتقادات خود قرار داد و او را متهم کرد که به بهانه باز نگه داشتن مرز‌ها آماده فدا کردن جان شهروندان آمریکایی با بیماری کووید-۱۹ است.

ترامپ همچنین کامالا هریس، معاون بایدن را به باد انتقاد گرفت و اظهار داشت او هیچگاه نخستین رئیس جمهور زن آمریکا نخواهد شد. وی گفت: شاید به زودی نخستین رئیس جمهور زن آمریکا را داشته باشید، اما هریس نمی‌تواند باشد. او بیش از حد لیبرال است و نمی‌تواند کشور را رهبری کند.

او در اظهارات خود مدیریت دولت پیشین آمریکا در مواجهه با شیوع ویروس آنفلوآنزا را یک فاجعه توصیف کرد. این در حالی است که دولت او در کنترل کرونا شکست خورده است و بیش از ۲۲۴ هزار تن جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

ترامپ بار دیگر ادعای خود در مورد تولید واکسن کووید-۱۹ آمریکایی را مطرح کرد و مدعی شد تولید واکسن در این کشور عالی پیش می‌رود.

او در انتهای اظهارات خود سال ۲۰۲۱ را بزرگترین سال از نظر اقتصادی و پایان بحران ناشی از کرونا توصیف کرد و گفت: ما بزرگترین کشور جهان هستیم. ما بیشترین پتانسیل را در جهان داریم، به دنبال بازی نیستیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار