مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یکهزار و ۹۴ نفر از زنان حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی در این استان از ابتدای امسال تاکنون دوره‌های مهارتی را فراگرفتند.

خداداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مهارت آموزی از دیرباز در جامعه ایرانی ارزش زیادی داشته بگونه‌ای که افراد از سنین پایین به فرا گرفتن یک یا چند مهارت اقدام می‌کردند تا در آینده شغلی خود دغدغه نداشته باشند.

او  گفت: تغییر نسل و فرهنگ سبک زندگی و گرایش به مدرک گرایی، اهمیت آموزش مهارتی را به حاشیه برد تا جاییکه همه ظرفیت‌ها و نیروی فرد، خانواده و سیستم آموزشی صرفا به تحصیل در مراکز آموزشی بدون کارایی عملی و حرفه‌ای خلاصه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: آموزش‌های مهارتی و مهارت افزایی عنصر اصلی و محرک اشتغال و رونق تولید در حاشیه شهر محسوب می‌شود.

او  بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه دولتی و بخش خصوصی مهارت آموزی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده، اما ضعف فرهنگ کار و توجه نکردن به مهارت آموزی در سال‌های گذشته در کنار سایر عوامل، مانع نتیجه‌گیری موثر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات این بخش شده است.

اولیائی اظهارداشت: در نیمه نخست امسال در سکونتگاه‌های غیررسمی در حرفه‌های نازک دوزی، دوزنده لباس بلوچ، دوخت ماسک سه‌لایه، خامه دوزی سیستان و تولید کننده عرقیجات گیاهی آموزش‌های تئوری و عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده و مهارت آموختگان پس از گذراندن این دوره‌ها موفق به کسب گواهینامه بین المللی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار