شهریار احمدبیگی با اشاره به تدوین سند نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار در کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود که با رونمایی از آن تا اسفندماه امسال، این سند به مرحله اجرا درآید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهریار احمدبیگی در جلسه شورای فرهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شیراز، گفت: در قالب اجرای این سند، تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین رسانه‌ها وظیفه دارند که آموزش‌های مورد نیاز پیرامون ارتقای فرهنگ کار را از دوران تحصیل تا دوران سربازی و دانشگاه ادامه دهند تا فرهنگ کار به شکل زیربنایی در جامعه نهادینه شود.

 مدیر کل امور فرهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: فرهنگ کار به شکل واقعی و شایسته در کشور نهادینه نشده و این موضوع با مشکلات جدی و زیادی مواجه است.

او ارتقای فرهنگ کار در کشور را نیازمند عزم ملی و همگانی دانست و اظهار داشت: هرجا که فرهنگ و اقدامات حول این محور فعال باشد به سایر حوزه‌ها نیز می‌توان امیدوار بود.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: فارس در حوزه اقدامات فرهنگی رتبه برتر را در کشور به دست آورده و اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگ کار در این استان انجام شده که از این بابت شایسته تقدیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم گفت: مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ بر موضوعات سیاسی و اقتصادی اولویت دارد چرا که تا مشکلات فرهنگی رفع نشود نمی‌توان سایر چالش‌های جامعه را برطرف کرد.

سهراب مختاری افزود: سند فرهنگ کار و تلاش در این استان با کمک دانشگاه شیراز با ۱۲۲ برنامه عملیاتی تدوین شده است.

او ادامه داد: امیدواریم با تصویب هرچه سریعتر این سند فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی فارس و با هدایت و راهبری مدیران ارشد استان برای ابلاغ و اجرای تمام برنامه‌ها و نهاد‌های عمومی و انقلابی، بهره‌وری در تولید استان ارتقاء یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، فرهنگ کار را نیازمند ابتکار، تلاش، پشتکار، وقت شناسی و نظم دانست و افزود: با ارتقای فرهنگ کار، اثرگذاری و بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت که با اتکا به این توانایی‌ها می‌توان به راحتی مشکلات جامعه را رفع و تحریم‌ها را نیز بی اثر کرد.

مختاری گفت: پیشنهاد می‌کنم که از توان تشکل‌های کارگری برای ارتقای فرهنگ کار استفاده شود به گونه‌ای که در دل این تشکل‌ها خانه‌های فرهنگ کار ایجاد و تلاش‌ها به سمت افزایش سطح فرهنگ کار هدایت شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار