رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: کرونا فرصتی است تا بتوانیم خدمات شهرداری را بروزرسانی و الکترونیکی کنیم چراکه مکانیزه‌شدن خدمات شهرداری زمینه ایجاد فساد را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در نشست علنی شورا با اشاره به انتظارات مردم از شورای شهر اظهار داشت: مباحثی که باید شورا بر روی آن تصمیم‌گیری کند در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و بعد از آن به صحن علنی ارجاع شوند چرا که استفاده از نظر متخصصان امری ضروری است.

او با بیان اینکه ارائه خدمت به شهروندان باید یکسان باشد، افزود: برای مسئولان در شورای شهر و شهرداری، غرب و شرق و جنوب و شمال تفاوتی ندارد بلکه شهر شهرکرد مدنظر است و می‌طلبد به سمت محله‌محورشدن بودجه حرکت کنیم تا مشخص شود در کدام محله و ناحیه چه میزان اعتبار هزینه می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی با اشاره به لزوم ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان اضافه کرد: کرونا فرصتی است تا بتوانیم خدمات شهرداری را بروزرسانی و الکترونیکی کنیم چرا که مکانیزه‌شدن خدمات شهرداری زمینه ایجاد فساد را کاهش می‌دهد و علاوه بر پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن می‌تواند یک بانک اطلاعاتی کامل ایجاد و از برخی سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

او با تاکید بر اینکه مکانیزه‌شدن سیستم شهرداری و شورای شهر نیازمند یک عزم جهادی است ادامه داد: مناقصات شهرداری برای اولین بار در سامانه بارگذاری شده و مردم می‌توانند به راحتی از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیسی گفت: برخی از خدمات باید برون‌سپاری شود، اما نظارت بر آن باید به صورت کامل توسط شهرداری انجام پذیرد.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه نشست بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات در شهرداری و شورای اسلامی امری ضروری است و باید در راستای تحقق سریع شهر هوشمند تلاش شود.

او با بیان اینکه باید با مردم به‌صورت شفاف سخن گفته شود گفت: مردم اگر بدانند قانون و عدالت برای همه به‌صورت یکسان اجرا می‌شود قطعا از قانون پیروی می‌کنند و فضای چانه‌زنی بسته می‌شود.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه نشست گفت: باتوجه به اینکه علم در حال پیشرفت است باید سیستم شهرداری و شورای شهر نیز همگام با علم و فناوری روز پیشرفت و خدمات را به‌صورت الکترونیکی ارائه کند تا از تردد شهروندان در این وضعیت بحرانی کرونا جلوگیری شود.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک در شورای اسلامی شهرکرد در ادامه بیان کرد: به‌عنوان نمایندگان مردم در شورا موظف هستیم همچون گذشته با وحدت و همدلی جهت آسایش و رفاه مردم تلاش کنیم و صیانت از اموال بیت‌المال در راس کار قرار گیرد.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد نیز خاطرنشان کرد: در راستای توسعه شهر، هوشمندسازی شهر و شهروند نقش موثری دارد و ضایعات ناشی از رفت و آمد را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار