رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی ۱۵ آبان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج کاظمیان رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان افزود: همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد و سخنران ویژه آن دکتر نزیهه صالح استاد دانشگاه بیروت است.

او با اشاره به هدف از برگزاری این همایش اظهارداشت: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی درصدد تدوین الگویی با تکیه بر آیات قرآن و روایات، عوامل موثر بر سلامت اجتماعی در حیطه‌های مختلف و به صورت روشمند شناسایی و براساس آن اقدام خواهد کرد.

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان ادامه داد: ۳۷ مقاله برتر جهت ارایه شفاهی در روز همایش و چاپ در کتاب مجموعه مقالات پذیرفته شده است.

او بیان کرد: از مجموع مقالات پذیرفته شده پنج مقاله از استادان بین‌المللی عراق و لبنان و مقاله‌های داخلی از استادان دانشگاه‌های تربیت مدرس، علوم پزشکی، فردوسی مشهد، اصفهان و شهید بهشتی است.

حاج کاظمیان خاطرنشان کرد: فعالیت همایش در راستای تبیین و ترویج مولفه‌های قرآنی و سلامت اجتماعی است.

او، تبیین مبانی قرآنی که مسیری از قرآن کریم به سلامت اجتماعی جهت پاسخگویی به نیاز‌ها و دغدغه‌های روز جامعه در سطح ملی و جهانی دنبال می‌کند، کاربرد سازی یافته‌ها در بستر جامعه و ترسیم الگوی روش شناسی در پژوهش‌های میان رشته‌ای حوزه سلامت اجتماعی و قرآن از جمله محور‌های فعالیت همایش دانست.

به گفته رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان، نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی به صورت آنلاین از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۶ به نشانی اینترنتی conf.icqt.ac.ir برگزار خواهد شد.

اصفهان دارای ۳۲۴ موسسه قرآنی است که زیرنظر اتحادیه موسسات فرهنگی و قرآنی استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار