سرهنگ امیریان گفت: در دو روز نخست اجرای طرح رزمایش امنیت سلامت محور حدود ۱۷ هزار تذکر لسانی به افراد فاقد ماسک داده شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ شهرام امیریان معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در دو روز نخست اجرای طرح رزمایش امنیت سلامت محور در حدود ۱۷ هزار تذکر لسانی به افراد فاقد ماسک ارائه و به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۵۸ خودرو جریمه و ۸۱۰ دستگاه خودرو به مبداء برگردانده شدند.

سرهنگ امیریان با اشاره به فعالیت روزانه ۵۸ تیم عملیاتی، انتظامی و ترافیکی در اجرای رزمایش امنیت سلامت محور شهید راه سلامت امیر" قاسم جلیلوند" در این طرح افزود: این تیم‌ها در ۴۱ نقطه استان مستقرند.

او اضافه کرد: در اجرای مصوبات قرارگاه مبارزه با کرونا و با توجه افزایش فراگیری شیوع بیماری در سطح جامعه، رزمایش امنیت سلامت محور با محوریت علوم پزشکی، نیروی انتظامی، سازمان هلال احمر و تعزیرات حکومتی در سطح شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و دلیجان در حال اجرا است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه ورود و خروج خودرو با پلاک غیر بومی ممنوع به شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و خمین ممنوع است در این طرح تردد خودرو‌ها به این شهر‌ها کنترل می‌شود و بر نوع فعالیت اماکن عمومی و مشاغل پر خطر با توجه به ابلاغیه‌های صادره نظارت می‌شود.

او تصریح کرد: رانندگان غیربومی که به ممنوعیت‌های اعلامی بی توجهی کنند و قصد ورود به شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین و دلیجان را داشته باشند و همچنین وسایل نقلیه بومی که قصد خروج از این شهرستان‌ها را داشته باشند، برابر مصوبات ستاد ملی کرونا، مبلغ ۵ میلیون و صد هزار ریال جریمه می‌شوند.

سرهنگ امیریان ادامه داد: استفاده نکردن از ماسک از سوی رانندگان وسایل نقلیه عمومی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و برای هرکدام از سرنشینان بدون ماسک نیز، مبلغ ۲۰ هزارتومان جریمه و اعمال قانون انجام می‌پذیرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به نظارت بر اماکن عمومی اظهار کرد: تیم‌های اداره اماکن عمومی پلیس استان مرکزی به همراه گشت‌های هلال احمر و تعزیرات حکومتی و کارشناسان بهداشت از اصناف و اماکن عمومی بازدید و در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به صاحب واحد صنفی تذکر می‌دهند و روز بعد در بازدید مجدد از آن واحد در صورت برطرف نکردن نواقص، واحد متخلف با دستور مقام قضائی پلمب خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در محور‌های ورودی و خروجی مرکز استان تیم‌های پلیس راه و پلیس راهور برای نظارت بر تردد‌ها حضور مستمر دارند گفت: تمام محور‌ها، مبادی وروی و خروجی و در سطح شهر بر نظارت از ماسک از سوی سرنشینان خودرو‌ها توسط دوربین‌های کنترل ترافیک نظارت و کنترل می‌شود و اطلاعات خودرو‌های متخلف توسط این دوربین‌ها ثبت و اعمال قانون می‌شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
لطفا کارخانه جات و کارگاه های مستقر در شهرک های صنعتی خیرآباد و ایبک اباد و بازنه را در روزهای پنج شنبه تعطیل کنید تا آمار کرونا کم شود ‌