معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان گفت: عملکرد این شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان در سرلوحه بسیاری از پارک‌های کشور قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بازدید از دستاورد‌های علمی شرکت‌های بهیار صنعت سپاهان و نوران حسگر صبا، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را از تجربیات فراوانی در زمینه شرکت‌های فناور و دانش بنیان برخوردار دانست و گفت: عملکرد این شهرک باید سرلوحه بسیاری از پارک‌های کشور قرار گیرد.

او، با بیان اینکه بهتر است میزان رضایتمندی از حمایت‌ها و عملکرد شهرک از مخاطبان پرسیده شود، گفت: این ارزیابی از خدمات ارائه شده می‌تواند به بهتر شدن آن‌ها کمک کند.

او به ترکیب سه خصوصیت علم، فناوری و اقتصاد در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: این سه خصوصیت الزامی است به عنوان ویژگی‌های منحصر بفرد محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به دیگر محصولات ارائه شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هم در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شهرک گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد پژوهشی و فناوری موردنیاز صنایع از طریق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با شرکت‌ها و موسسات فناور مستقر منعقد شده است که این در آمد از دوازده ماهه پارسال بیشتر بوده است.

جعفر قیصری افزود: از ابتدای امسال ۱۱۸ شرکت موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده‌اند که ۴۸ شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت هستند.

او گفت: از ابتدای امسال هم بیش از ۹ هزار مترمربع از زمین‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به هشت شرکت و موسسه فناور واگذار شده است که با سرمایه‌گذاری این شرکت‌های خصوصی در حوزه فناوری، تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان از جهش قابل توجهی برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.