بازرس انجمن شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت: نبود تسهیلات مالی و حمایت‌های لازم دستگاه‌های اجرایی از صنایع مخابراتی اصفهان باعث شده تا ظرفیت‌های اقتصادی این حوزه در سال جاری تضعیف شود.

آریان ستوده بازرس انجمن شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: نبود تسهیلات مالی و حمایت‌های لازم دستگاه‌های اجرایی از صنایع مخابراتی اصفهان باعث شده تا ظرفیت‌های اقتصادی این حوزه در سال جاری تضعیف شود.در حال حاضر جایگاه استان اصفهان در زمینه شبکه‌های مخابراتی و ماهواره‌ای در حال تنزل است و رتبه این استان در سال جاری به رتبه هشتم در کشور رسیده است.

او افزود: شبکه‌های مخابراتی فرصتی ویژه برای ایجاد ارتباط بین مردم در جامعه است که به دوسته‌ی شبکه‌های شهری و شبکه‌های کامپیوتری تقسیم بندی می‌شوند.ماموریت اصلی شبکه‌های مخابراتی شهری برقراری ارتباط اسان بین موسسات و مجتمعات شهری است که در این زمینه استان اصفهان در سال گذشته تاکنون توانسته مرحله احداث دکل‌های مخابراتی شهری را در مناطق کم برخورداری مانند غرب و شرق استان اصفهان اجرایی کند.

بازرس انجمن شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان تاکید کرد: تاکنون بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وجود بیش از ۵ هزار دانشجو متخصص در حال فعالیت در حوزه شبکه‌های مخابراتی مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان هستند.

ستوده گفت: متاسفانه به خاطر عدم حمایت مسئولین از افراد برتر و متخصص در زمینه شبکه‌های مخابراتی در استان اصفهان شاهد مهاجرت بسیاری ازنخبه ها  طی سال جاری هستیم.

او یادآور شد: دانشجویان حوزه‌های ارتباطی همچون شبکه‌های مخابراتی توانستند طی نیمه نخست سال جاری به راه اندازی اینترنت‌ نسل ۵G در شهرک علمی تحقیقاتی دست پیدا کنند که برای اجرایی کردن آن در استان نیازمند حمایت‌های مسئولین هستیم.

بازرس انجمن شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان اضافه کرد: پرداخت کمک‌های مالی دولت به شرکت‌های حوزه شبکه‌های مخابراتی استان اصفهان بسیار اندک است و نمی‌تواند تمامی نیاز‌های این زمینه را تامین کند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار