نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: این استان به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی، مستعد بروز حوادث است که باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده، ولی فقیه در لرستان در دیدار با کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: در بعضی از شهر‌های استان از جمله شهرستان دوره چگنی شعبه هلال احمر وجود ندارد که راه اندازی آن یک ضرورت است.

او با اشاره به کمبود ماشین آلات لرستان در زمان وقوع حوادث افزود: وقوع سیل سال گذشته نشان داد تا چه اندازه نیازمند تجهیزات و دستگاه‌های امدادی هستیم بنابراین مسوولان ملی نیز باید استان را برای تامین این امکانات یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: جمعیت هلال احمر در زمان وقوع سیل استان با تمام ظرفیت در کنار مردم حضور داشت و آن‌ها را تسکین داد که مردم نیز قدردان این خدمات ارزنده هستند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه فعالیت‌های هلال احمر با جان و مال مردم در ارتباط است تصریح کرد: این جمعیت نیازمند افراد توانمند و آگاهی است که آموزش‌های تخصصی را فرا گیرند و خود را با نیاز‌های زمان تطبیق دهند.

او اضافه کرد: لرستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن دارای ظرفیت‌های فراوانی است که به دلایل مختلفی فعال نشده اند و این استان رتبه‌های بالای کشور را در خصوص بیکاری، تورم و رکود کسب و کار دارد.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: وقوع ۲ سیل در فروردین و اسفند ۹۸ نیز آسیب‌های بسیاری به استان وارد کرد که خوشبختانه با کمک نیرو‌های جمعیت هلال احمر کمک‌های خوبی به مناطق سیل زده استان صورت گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.