نهاد‌های بین المللی در مورد خطر گرسنگی کودکان در یمن در پی جنگ چندساله در این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نهاد‌های وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که میزان سوءتغذیه در میان کودکان کم سن و سال در یمن به شدت افزایش یافته است.

ناظران سازمان ملل با اشاره به روند افزایشی وخامت بحران انسانی در یمن گزارش دادند شش سال است که این کشور درگیر جنگ است و اکنون زنگ خطر گرسنگی و سوءتغذیه شدید کودکان به صدا در آمده است.

در یمن حدود یک میلیون کودک از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند که علت این امر نبود امنیت غذایی، فروپاشی اقتصاد، ناکارآمدی بخش بهداشت و آواره شدن میلیون‌ها نفر بر اثر درگیری قلمداد شده است.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد سوءتغذیه در بین کودکان کمتر از پنج سال به بالاترین میزان رسیده است. بر این اساس نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در چند منطقه که در آن‌ها یک میلیون و چهارصد هزار کودک زندگی می‌کنند، بیش از ۱۵ درصد از کودکان دچار سوءتغذیه شدید هستند که بر این اساس یکصد هزار کودک در خطر مرگ هستند.

سازمان‌های بین المللی با انتقاد از کاهش کمک‌های انسان دوستانه به یمن در سال جاری اعلام کردند همین مسئله باعث شد تا ده‌ها دفتر وابسته به سازمان‌های کمک رسان تعطیل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جهان اسلام متحد و یکپارچه و هماهنگ مقتدر و قدرتمند ناب محمدی ص همانگونه که برای توهین و اهانت به ساحت پاک ملکوتی پیامبر اکرم ص یکپارچه و متحد بر علیه فرانسه مکرون و دارودسته ملعونش که به رسول الله ص اهانت و توهین و جسارت و حمایت کرده بودند قیام کردیت و محکوم کردیت و تمامی اجناس فرانسوی را تحریم کردیت باید برای کمک رسانی به کودکان یمنی مظلوم مسلمان هم قیام کنید و آنان را یاری رسانید و آل سعودی صهیونیستی آمریکایی ظالم و ستمگر جنایتکار خائن به اسلام و مسلمین را متوقف و محکوم و به زیر بکشید ، سکوت هر مسلمان خیانت و توهین و اهانت است به قرآن کریم مقدس و رسول الله ص و آل طیبین طاهرین معصومین س ع ایشان ..
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار