معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ایام کرونا بیش از ۷۰ هزار نفرساعت آموزش گردشگری در استان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت:  امسال با اینکه با مشکل کرونا مواجه بودیم ولی آموزش‌های گردشگری همچنان ادامه یافته و بیش از ۷۰ هزار نفر ساعت آموزش در این زمینه به فعالان این حوزه اعم از راهنمایان گردشگری، کارکنان و پرسنل هتل‌ها و اماکن اقامتی و گردشگری ارائه شده است.

او افزود: با توجه به اینکه بحران کرونا باعث تعطیلی اماکن گردشگری شد این زمان را بهترین فرصت برای توسعه و ترویج آموزش فعالان گردشگری دانسته و در این بازه زمانی دوره‌‌های آموزشی مختلفی در بخش گردشگری برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی آموزش‌های گردشگری اغلب در بستر فضای مجازی و نرم افزارهای آموزش الکترونیکی ارائه شده است.

فرشی گفت: در مواقعی هم که نیاز به آموزش‌های حضوری بوده است این اقدام با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده است و تاکنون مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

او از همکاری با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برای برگزاری دوره های توانمندسازی جامعه روستایی با توجه به شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ تحت عنوان گردشگری و توسعه روستایی خبر داد و افزود: در این زمینه تمهیدات اساسی اتخاذ شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.