جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ۲۳۸ روستا به ارائه برنامه با هدف ایجاد طرح‌هایی در زمینه احداث مجتمع‌های کوچک دام و دامپروری، پرورش بوقلمون، شتر مرغ و زنبور عسل اقدام نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک محمد محمودیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی گفت: عملکرد استان در تحقق برنامه‌های سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برنامه ششم توسعه مطلوب است.

او در خصوص برنامه‌های تدوین شده سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه و با توجه به ظرفیت‌های ممتاز استان در بخش کشاورزی برای اکثر روستا‌های استان برنامه عملیاتی تهیه و تدوین گردیده است.


بیشتر بخوانید


محمودیان اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون، ۲۳۸ روستا در تمامی شهرستان‌های تابعه را انتخاب و پس از بررسی و شناسایی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق مذکور نسبت به ارائه برنامه با هدف ایجاد طرح‌هایی در زمینه احداث مجتمع‌های کوچک دام و دامپروری، پرورش بوقلمون، شتر مرغ و زنبور عسل اقدام نموده است.

او شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان را در بسیاری از مناطق جهت تولید محصولات گلخانه‌ای بسیار مناسب دانست و ادامه داد: ایجاد گلخانه‌های مقیاس کوچک در روستا‌ها که با اعتبار کم توجیه اقتصادی قابل قبولی دارند را تجربه بسیار موفقی دانست.

محمودیان با اشاره به جایگاه ممتاز استان در زمینه پرورش و تولید ماهیان سرد آبی در کشور گفت: با مشارکت سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان طرح ایجاد مزرعه تولید ماهیان سرد آبی ظرفیت تولید و صادرات استان به دیگر استان‌ها فزونی خواهد یافت.

او ضمن اظهار امیدواری، استقبال سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به ایجاد مجموعه‌های تولیدی گیاهان دارویی را یک فرصت برشمرد و افزود: با توسعه مزارع، افزایش تولید و فرآوری مدرن گیاهان دارویی می‌توانیم بیش از پیش در زمینه صادرات و بازار جهانی گام برداریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار