جمعی از پزشکان خانواده استان فارس پیگیر مطالبات خود از سازمان‌های بیمه گر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمعی از پزشکان خانواده استان فارس پیگیر مطالبات خود از سازمان‌های بیمه گر شدند.

بازنگری در مبلغ سرانه پزشکان خانواده، پرداخت به روز مطالبات و بهره‌مندی پزشکان خانواده از خدمات بیمه و بازنشستگی مهمترین مطالبات این پزشکان از اداره کل بیمه سلامت فارس و تامین اجتماعی استان بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص سرانه پرداختی به پزشکان خانواده گفت: در سال ۹۸ به ازای هر فرد ۵ هزار و ۳۵۰ تومان به پزشکان خانواده پرداخت می‌شد که امسال با افزایش ۱۵ درصدی به ۶ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

لطفی افزود: افزایش سرانه در حوزه اختیارات اداره کل بیمه سلامت استان فارس، تامین اجتماعی استان و یا دانشگاه علوم پزشکی نیست و این افزایش باید توسط ستاد اجرایی کشوری تعیین و پس از تایید به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شود.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان در خصوص بیمه پزشکان خانواده گفت: از آنجا که پزشکان خانواده استخدام سازمان‌های بیمه‌گر محسوب نمی‌شوند و خود به نوعی کارفرما هستند طبق قانون اداره کار تحت پوشش بیمه درمانی این سازمان‌ها قرار ندارند.

کریم آقایی در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان خانواده نیز گفت: مطالبات شهریور و مهر ۹۹ این پزشکان پرداخت شده و هنوز عده‌ای از همکاران پزشک خانواده اسناد آبان ماه را جهت پرداخت تحویل نداده اند.

طرح پزشک خانواده از سال ۹۱ در استان فارس به عنوان استان پایلوت کشور با همکاری پزشکان عمومی آغاز شد و بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت تحت پوشش آن قرار گرفتند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ پزشک خانواده در فارس خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار