استاندار اردبیل:

عملیات اجرایی پایاب سد گیوی بدون وقفه در حال انجام است

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی پایاب سد گیوی بدون وقفه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان کوثر و بازدید از عملیات اجرایی پایاب سد گیوی گفت: این سد و پایاب آن یکی از آرزو‌های دیرینه مردم منطقه است که با قوت در حال اجرا بوده و تلاش می‌شود در بازه زمانی دوساله تکمیل شود.

او بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی تونلی که انتقال آب را از پایین دست انتقال خواهد داد، به اندازه ۷۰۰ متر شروع شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شش ماه کار مستمر برای اجرای این تونل نیاز است، افزود: از جمله نیاز‌های دیگر این تونل خرید لوله برای ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر است که باید خریداری شود.

بهنام جو گفت: حجم کار بسیار بالاست و این پروژه از جمله پروژه‌های مهم در حوزه سد و پایاب است که چنین پروژه‌ای در استان نداریم.

او تکمیل سد را نیازمند تکمیل مخزن نیز دانست و گفت: با توجه به وحدت و همکاری که در بین مسوولان در منطقه وجود دارد، می‌توانیم و با همکاری همه جانبه دنبال منابع دیگر باشیم.

استاندار اردبیل از برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای آغاز اجرای شبکه‌های فرعی در اراضی پایاب خبر داد و گفت: با همیاری مردم و اختصاص تسهیلات شبکه‌های فرعی توسط کشاورزان ایجاد و در زمان بهره برداری از پایاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید با اشاره به مطالبات اهالی شهرستان کوثر عمده مطالبات کوثر را اتصال گیوی به سرچم عنوان کرد.

سید غنی نظری افزود: در این خصوص استاندار اردبیل برای شروع پروژه و اتصال این مسیر قول مساعد داده که از سوی سازمان دهیاری‌ها نیز به این مسیر کمک خواهد شد.

او اصلاح راه روستای شلر و آغاز آن از سال آینده را یادآور شد و گفت: بر اساس مساعدت‌های مسوولان استان در سال آینده این راه نیز اجرایی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به در حال اجرا بودن پایاب سد گیوی از هماهنگی با جهاد کشاورزی استان برای اجرای شبکه‌های فرعی این سد خبر داد و گفت: با اجرای این شبکه‌ها در زمان بهره برداری از پایاب سد گیوی به حد کافی استفاده می‌شود.

گفتنی است استاندار اردبیل و هیات همراه در ادامه از واحد‌های تولیدی در حال احداث ناحیه صنعتی و تاسیسات آب و فاضلاب روستایی شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.