وزارت خزانه داری آمریکا سازمان بحرینی «گردان‌های مختار» را تحریم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وزارت خزانه داری آمریکا سازمان بحرینی «گردان‌های مختار را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گردان‌های المختار را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی مدعی شد گردان‌های مختار، سازمانی تروریستی در بحرین است که از سوی ایران حمایت شده و از سوی سپاه پاسداران حمایت مالی و لجستیکی دریافت می‌کند.

پمپئو همچنین در سخنانی بی اساس مدعی شد: درج نام گردان‌های المختار به عنوان سازمانی تروریستی، حامل پیامی برای تهران خواهد بود، مبنی بر اینکه ما به نمایندگان تروریستی ایران اجازه نخواهیم داد تا بحرین و نیرو‌های آمریکایی را در آنجا تهدید کنند.

گفتنی است روز گذشته نیز وزارت خزانه داری آمریکا دو فرد مرتبط با وزارت اطلاعات ایران را مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته مدعی شد «احمد خزائی» و «محمد باصری» که از مقامات وزارت امنیت و اطلاعات هستند را مورد تحریم قرار داده است. وزارت خزانه داری همچنین مدعی شده است: «این دو ایرانی در ربایش «باب لوینسون» مأمور سابق «اف بی آی» در سال ۲۰۰۷ دست داشته اند. دولت ایران متعهد شده بود که به بهگرداندن لوینسون کمک کند؛ اما این کار را انجام نداد.»

کاخ سفید نیز مدعی شد: مقامات ایرانی نه تنها در ناپدید شدن و حتی شاید در مرگ لوینسون دست داشته اند؛ بلکه تلاش کرده اند تا دست داشتنشان را نیز مخفی نگه دارند. از این رو آمریکا نخستین گام‌ها علیه ایران را برای مورد پیگرد قرار دادن اش در ماجرای ربایش لوینسون برداشته است.

ادعای وزارت خزانه داری آمریکا در دست داشتن مقامات ایرانی در ربایش یک مأمور اف بی آی در حالی مطرح شده که به نوشته واشنگتن پست، مقامات ارشد آمریکایی هیچ مدرکی برای ادعای خود در این زمینه ارائه نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار