عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره رویکرد جوانگرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیح داد.

نباید از ابتدا برای مردم شرط بگذاریمعلی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاکید برخی جناح ها به ورود نامزد جوان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: انتخابات در کشور ما آزاد بوده و احزاب حق فعالیت در آن را دارند؛ از همین رو خود احزاب باید تشخیص بدهند که  چه کسی در داخل حزب آنها برای تحقق برنامه‌هایشان  مناسب است و اگر او رای بیاورد می‌تواند برنامه ها را اجرایی کند.

او ادامه داد: در مجلس یازدهم شاهد بودیم که برخی شعارشان این بود که نماینده مومن و انقلابی باید روی کار بیاید، اما در همین مجلس از کم ترین جوان استفاده شد و اکثریت افرادی که وارد مجلس شدند، اگرچه اصولگرا هستند اما مسن بوده و جوانان کمی در میان آنها یافت می‌شود.

نمازی افزود: افرادی که برای ریاست جمهوری وارد گود خواهند شد حتما باید دارای تجربیات کافی باشند و صرف جوان بودن کفایت نمی‌کند، البته رئیس جمهور می‌تواند معاون جوان انتخاب کند، اما خود رئیس جمهور باید یک فرد دانا، آگاه و سرد و گرم روزگار چشیده باشد، نسبت به روابط بین مجامع بین المللی و سازمان‌های جهانی دانش داشته باشد و بعد از اینکه انتخاب شد معاون اجرایی خود را یک فرد جوان بگذارد که هم تجربه داشته، نیرو و انرژی برای رفتن به سفرهای استانی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: ناگفته نماند که یکی از دستاوردهای کرونا این بود که ما با شبکه های اجتماعی آشنایی بیشتری پیدا کردیم واکنون از بستر شبکه‌های مجازی برای سمینارها و جلسات بهره می‌بریم و لازم نیست بعد مسافت طی شود، بنابراین دیگر نیازی نیست گفته شود به این دلیل به نیروی جوان نیاز داریم.

فعال اصلاح طلب گفت: معتقدم که باید اجازه دهیم احزاب گزینه خود را معرفی کرده و برای او تبلیغ کنند؛ اما در نهایت این مردم باشند که انتخاب کنند به چه کسی رای دهند، بنابراین ما نباید از ابتدا برای مردم شرط بگذاریم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۱۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
وقتی تو کشور شفاف سازی نباشه هرکسی هم که بیاد سر کار تازه باید کلی دردسر بکشه تا بفمه تو فلان سیستم چی به چیه وکی به کیه
آخرین اخبار