مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال کمک یک خیر برای ساخت یک مجتمع آبرسانی روستایی دراین شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن عبدالهی مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: عملیات ساخت مجتمع آبرسانی چشمه گل با هدف آبرسانی به روستا‌های محروم دهستان جام رود شهرستان تربت جام به همت اکبر ابراهیمی نیکوکار کشوری آغاز شده است وتا الان بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: با اجرای این پروژه خیر ساز در فاز اول بیش از ۲هزار و ۱۵۰ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
 
مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام ادامه داد: روستا‌هایی که در فاز اول پروژه آبرسانی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند شامل روستا‌های چشمه گل، بشیر آباد، کلاته الله رسان و چنگ آباد است و سعی می‌کنیم در فاز دوم پروژه روستا‌های یخک، فیروزکوه، باغک و بوته گز را هم از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند سازیم.

عبداللهی بیان کرد: این طرح شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق، اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث سه باب مخزن به ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب، ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ، نصب ۶ دستگاه الکترو پمپ و اجرای ۸۰۰ متر خط انتقال برق است.

او تصریح کرد: اجرای این پروژه در حالت معمول حداقل یک سال زمان می‌برد، ولی با تلاش‌های شبانه روزی و با توجه به ضرورت تامین آب روستائیان در مدت کمتر از ۵ ماه به بهره برداری می‌رسد.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام زمان بهره برداری این پروژه را دی ماه امسال اعلام و تاکید کرد: عملیات اجرایی پروژه مورد بازدید نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس، فرماندارومدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی مورد بازدید قرار گرفت که وضعیت پیشرفت پروژه را مطلوب ارزیابی کردند.


انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار