معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، از پیشرفت طرح مطالعاتی به منظور شناسایی روستا‌های اولویت دار برای احداث طرح‌های بوم گردی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی طرح مطالعاتی برای احداث بوم گردی در روستا‌های هدف گردشگری استان بر اساس اولویت بندی اظهار داشت: مقرر شد بر اساس قرارداد منعقد شده مابین استانداری به عنوان ناظر و دانشگاه شهرکرد به عنوان مجری این طرح مطالعاتی اجرا شود.

او افزود: این طرح مطالعاتی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و برای تکمیل مطالعات این طرح در روستا‌های هدف گردشگری یکسال فرجه تعیین شد.


بیشتر بخوانید


نظری با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح مطالعاتی به منظور احداث طرح‌های بوم گردی در روستا‌های هدف چهارمحال و بختیاری باید توسعه و رونق اقتصادی مدنظر قرار بگیرد، اضافه کرد: در بحث بوم گردی در روستا‌ها باید به شاخص‌هایی از جمله جذب گردشگر، اشتغالزایی و درآمدزایی نیز توجه ویژه صورت بگیرد.

او با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های گردشگری در کشور است ادامه داد: طرح‌های بوم گردی در روستا‌های هدف می‌تواند موجب تقویت گردشگری، رونق و اشتغال شود.

نظری گفت: طرح مطالعاتی برای شناسایی روستا‌های دارای اولویت برای احداث طرح‌های بوم‌گردی باید طبق برنامه زمابندی یکساله به اتمام برسد و جهت تایید در کارگروه زیربنایی ارائه و نهایتا در شورای برنامه ریزی استان مصوب شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار