سرپرست فرمانداری شهرستان همدان گفت: بیش از ۳ هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان به مقاوم سازی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی محمدی سرپرست فرمانداری شهرستان همدان در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان گفت: از حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی شهرستان ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد نیاز به مقاوم سازی داشتند که تا کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحدروستایی مقاوم سازی شده است.

او با بیان اینکه متقاضیان بازسازی مسکن روستایی می‌توانند از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بهره‌مند شوند افزود: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان همدان نیاز به مقاوم سازی دارد که اکنون این واحدها  در مواجهه با بحران‌های احتمالی آسیب پذیر است.

محمدی خواستار اهتمام بیشتر بنیاد مسکن و بخشداران برای  ترغیب روستائیان به این مهم شد و تاکید کرد: عملکرد بانک‌های عامل در خصوص ارایه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ما خوب است و انتظار داریم همچنان با وحدت رویه و تسهیل در ضمانت‌های بانکی،  این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان در سفر شهریورماه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان افزود: از این تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: عملیات اجرایی ۱۲۵ واحد آغاز و تا کنون ۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری همدان در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در همدان گفت: ضمن آسیب شناسی طرح مسکن مهر جانمایی اراضی مورد نیاز این طرح به نحوی پیش بینی شده است که ارایه زیرساخت‌ها و فراهم کردن سایر خدمات عمومی مورد نیاز ساکنان به سهولت و با کمترین هزینه انجام پذیرد.

محمدی  جانمایی مناسب و استفاده از توان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را از جمله نقاط قوت طرح اقدام ملی مسکن در همدان دانست و اظهار کرد: همکاری شهرداری و روانسازی صدور پروانه‌های ساختمانی برای این طرح ضروری است.

سرپرست فرمانداری شهرستان همدان یادآور شد: طولانی بودن فرایند و زمان صدور پروانه ساختمانی باعث مواجهه با تغییر قیمت ها، محاسبات و در نهایت مشکلات عدیده‌ای برای متقاضیان مسکن می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز با بیان اینکه آخرین مهلت نام نویسی مسکن ملی تا ۳۰ شهریورماه بود، اظهارکرد: برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ جمعه پنجم دی ماه فرصتی دوباره برای کسانی که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند، اما در تأمین آورده نقدی خود دچار مشکل بودند، تعیین شده است.

مجید صالحی از ثبت نام ۱۸ هزار و ۹۷۵ متقاضی طرح مسکن ملی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۹۸ نفر دارای شرایط بودند که تا کنون ۶ هزارو ۲۴۷ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

او با بیان اینکه حدود دو سوم متقاضیان مسکن ملی مربوط به شهرستان همدان است اضافه کرد: از ۶ هزار و ۵۹۷ متقاضی ثبت نام شده و دارای شرایط در شهرستان همدان تا کنون ۴ هزار و ۸۴۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.