مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه ریزی برای تامین و نصب ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی های لازم برای تامین و نصب ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهایی که در مناطق جنگلی از جمله دهستان زیلایی شهرستان مارگون هستند انجام شده و تا پایان امسال عملیاتی می شود.

غلامحسین حکمتیان افزود: ۵۴ میلیارد ریال اعتبار برای تامین این ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در استان اختصاص یافته است.

او بیان کرد: سال گذشته ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روستاهای زیلایی و سایر مناطق مشابه استان توزیع شد.

حکمتیان افزود: دهستان زیلایی در شهرستان تازه تاسیس مارگون از جمله مناطق بدون گاز طبیعی است و مردم این منطقه  از چوب درختان بلوط برای گرمای خانه ها و پخت و پز استفاده می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در مناطق عشایری و روستایی راهکاری مناسب برای جلوگیری از قطع درختان است گفت: نصب این آبگرمکن ها تا حدود ۵۰ درصد از قطع درختان در مناطق روستایی استان جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.