مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دامداران، واکسیناسیون گاوداری‌ ها علیه بیماری تیلریوز را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون به موقع و هم‌ چنین مبارزه با کنه‌ های ناقل بیماری از طریق سم‌ پاشی به‌عنوان مهم‌ترین راه‌ های مقابله با بیماری تیلریوز (زردی) است.

او افزود: بیماری تیلریوز از بیماری‌ های شایع در فصل بهار است که برای پیشگیری از بروز بیماری و افزایش سطح ایمنی بدن دام‌ ها، واکسیناسیون علیه این بیماری باید در فصل زمستان انجام شود.

اصغرزاده بیان کرد: بیماری «تیلریوز» یا زردی در گاو از طریق انگل داخلی که ناقل آن کنه‌ ها هستند در دام سنگین نظیر گاو و گوساله مشاهده می‌شود و یکی از علل مرگ و میر نشخوارکنندگان در مناطق بومی بوده و تب، بی اشتهایی، نشخوار نکردن، کم خونی، لاغری، زردی مخاط چشم، کاهش تولید شیر و گوشت از علائم این بیماری است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیماری تیلریوز در محل‌ های نگهداری دام که اصول بهداشتی در آن رعایت نشده و جایگاه‌ هایی که سیمان کاری انجام نگرفته است شیوع پیدا می‌کند، اظهار کرد: واکسن این بیماری اختیاری بوده و از دامداران و صاحبان گاوداری‌ های صنعتی تقاضا می‌شود تا نسبت به واکسیناسیون دام‌ های خود علیه این بیماری در اسرع وقت به شرکت تعاونی دامداران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.