عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره حواشی ایجاد شده در این کمیته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از خبرنگاران خارج نشین اعلام کرده بود که حسین نیرویار عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال فاقد بالاترین مدرک داوری ملی است و همزمان دبیری هیئت فوتبال  آذربایجان غربی را برعهده دارد.

حسین نیرویار عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: من بالاترین مدرک داوری را دارم و در لیگ آزادگان همراه با عسگری و مرادی سوت زده ام.  

عضو کمیته داوران  درباره اینکه  دبیری هیئت فوتبال آذربایجان غربی را برعهده دارد، گفت: مشکلی وجود ندارد. چند نفر هستند که همزمان ۲ سمت را برعهده دارند و قانون به این موضوع ایرادی نگرفته است.

مشکلی برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارم  

نیرویار درباره شائبه انتخاب  ۳۷ داور جدید در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: قانون‌گذار به صراحت اعلام کرده است که افرادی که برای ریاست و حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام می‌کنند باید از سمت‌های قبلی خود استعفا کنند و من به عنوان مسئول هیئت‌های فدراسیون فوتبال قرار است در انتخابات شرکت کنم، اما هیچ جای قانون نگفته است که من استعفا کنم.  

افراد باید انصاف را در مورد داوری رعایت کنند 

او درباره  فشار وارد شده برای استفاده  از ۳۷ داور در لیگ برتر فوتبال  اظهار کرد: افراد باید انصاف را رعایت کنند. به هر حال ۸ هفته از لیگ برتر فوتبال و ۷ هفته از لیگ دسته یک گذشته است و  به طور کلی از ۱۴۰ داور در این بازی‌ها استفاده شده است. داوران پشت دروازه هم به بازی ها اضافه شده اند . 

ما به خاطر کرونا نتوانستیم از داوران تست بگیریم 

عضو کمیته داوران درباره اینکه داوران جدید از سطح فنی خوبی برخوردار نیستند، گفت: من با این موضوع موافق هستم. نمی‌توانیم از داوران  لیگ دسته یک برای بازی‌های لیگ برتر استفاده کنیم. باید از داوران آزمون و تست بگیریم. البته ما به خاطر کرونا نتوانستیم از داوران تست بگیریم.

ما از خارج از کشور نمی توانیم داور بیاوریم 

او گفت:  ما نماینده خود را به تمام استان‌ها اعزام کردیم تا به کار داوران نظارت کنند. بعضی‌ها در آستانه انتخابات حرف‌هایی می‌زنند که درست نیست. ما از خارج از کشور نمی‌توانیم داور بیاوریم. بضاعت ما در همین حد است.  

اسامی داوران محروم را رسانه ای نمی کنیم 

نیرویار درباره اشتباهات داوری گفت: برای هر بازی ناظر داوری حضور دارد. ناظر براساس سطح بازی‌ها به داوران نمره می‌دهد. ما  داوران را براساس نمره ارزیابی می‌کنیم. محرومیت داوران در رسانه‌ها اعلام نمی‌شود.

عضو کمیته داوران درباره انتقادات به اصفهانیان گفت: اصفهانیان علاوه بر سرپرستی کمیته داوران به عنوان سخنگو هم فعالیت می کند. از او انتظار می‌رود که مسائل داوری را برای اهالی فوتبال  شفاف سازی کند. اصحاب رسانه یکی از بازوهای فوتبال کشورمان هستند و بدون آن‌ها این رشته ورزشی وجود ندارد. اگر اصفهانیان جوابگوی رسانه‌ها نبوده است،  من  عذرخواهی می‌کنم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار