سفارت امارات در واشنگتن به شهروندان این کشور هشدار داد به درخواست رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در تظاهرات عمل نکنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت امارات در واشنگتن امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از شهروندان خود که در این شهر ساکن هستند خواست تا در تظاهرات روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شرکت نکنند.

در حساب توییتری سفارت امارات در واشنگتن آمده است «از شهروندان اماراتی ساکن واشنگتن می‌خواهیم تا چهارشنبه و پنج شنبه در مرکز شهر نباشند و با معترضانی که به این منطقه می‌آیند همراه نشوند. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد تا آرامش همه افراد حاضر در آنجا برقرار شود.»

روز گذشته مقامات شهری در واشنگتن دی‌سی به طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، هشدار دادند در اعتراضات هفته جاری با خود اسلحه حمل نکنند.

«رابرت کنتی» رئیس پلیس شهر واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا در کنفرانس خبری گفت برخی اطلاعات مبنی بر این که افرادی قصد دارند با خود اسلحه بیاورند، دریافت کرده است.

پلیس ساختمان کنگره، پلیس پارک و سرویس مخفی آمریکا نیز در واشنگتن مستقر شده‌اند. گارد ملی واشنگتن دی سی نیز در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد بیش از ۳۰۰ نظامی در این شهر حضور خواهند داشت.

هفته گذشته، دونالد ترامپ از تجمع اعتراضی حامیان خود در ۶ ژانویه خبر داد. کنگره آمریکا در این روز قرار است پیروزی جو بایدن را در انتخابات تایید کند.

برگزارکنندگان این تجمع اعتراضی قصد دارند عصر سه شنبه و چهارشنبه در واشنگتن تجمع کنند. در میان شرکت کنندگان انتظار می‌رود طرفداران برجسته ترامپ از جمله راجر استون، مشاور سابق مبارزات انتخاباتی او که ماه گذشته توسط ترامپ مورد بخشش قرار گرفت حضور داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا همراه با تعدادی از متحدان جمهوری خواهش، مدت‌هاست که با طرح موضوع تقلب گسترده در انتخابات، نتایج آن را به چالش کشیده است.

در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰، کالج انتخاباتی به جو بایدن ۳۰۶ رأی داد و دونالد ترامپ ۲۳۲ رأی را به دست آورد. با این وجود ترامپ همچنان این نتیجه را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار