رئیس گروه‌هنری معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: افتتاح نگارخانه‌ی هنگام در مشهد به منظور خرید آثار هنری و رونق اقتصاد هنر صورت گرفته است.





جواد روشندل رئیس گروه‌هنری معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نگارخانه‌ها را یکی از زیرساخت‌های نمایشگاهی دانست و گفت: نگارخانه‌ها موجب انس‌ و الفت مردم با آثار هنری می‌شوند و این اتفاق زمینه‌ساز افزایش انگیزه‌ی خرید آثار هنری و رونق اقتصاد هنر می‌شود.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: این نگارخانه که متعلق به بخش‌خصوصی است ۹۸ متر زیر بنا دارد که این مصداق مشارکت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فرهنگ است.

بیشتر بخوانید

 رئیس گروه‌هنری معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: افرادی که دغدغه‌ی فرهنگی‌هنری دارند با منابعی که در اختیار دارند همواره بسترساز تحقق اهداف و سیاست‌های فرهنگی می‌شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حوزه‌ی کمک به بخش دولتی قوانین و مقرراتی در بحث معافیت‌های غیر مستقیم، تعرفه‌های گاز و برق و انرژی مراکز هنری و همچنین تسهیلات تبصره‌۱۸ بخش فرهنگ و سامانه‌ی حمایتی کارا دارد.
 
روشندل با اشاره به نقش رسانه‌ها در معرفی نگارخانه‌ها بیان کرد: رسانه‌ها هم می‌توانند در این حوزه با ما سهیم باشند، چراکه نگارخانه‌ها شاید هنوز واژه‌ای نامانوس برای بخشی از شهروندان باشند. ضرورت آن‌ها باید برای مردم تبیین شود و این مهم تنها با کمک رسانه‌ها تحقق می‌یابد.

او یکی از اهداف بلندمدت نگارخانه‌ی هنگام را حمایت از هنرمندان معاصر دانست و تصریح کرد: این نگارخانه ها هنرمندان نوجوان و نوظهور رشته‌ی نقاشی را رصد کرده تا بتواند موجب معرفی آنان به مردم شود و امیدواریم در این مسیر خود موفق موفق عمل‌کند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.