مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد از پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از بیماری کرونا به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد نصیری حقیقت مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: در سال ۹۹ به علت شیوع بیماری کرونا حدود ۱۱ میلیارد ریال به آسیب دیدگان از بیماری کرونا شاغل در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

او ادامه داد: امسال اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد ۱۲ نفر را در سامانه رصد برای اشتغال به ثبت رسانده است.

نصیری حقیقت تصریح کرد: در سال ۹۸ از منابع داخلی بانک‌ها و صندوق کارآفرینی و امید شهرستان جمعاً مبلغ ٦٥/٦ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پاسارگاد با اشاره به شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: این بیماری پاسارگاد را نیز همانند سایر نقاط گردشگری دنیا دچار رکود کرده است ولی با این حال ٣ نفر را در سامانه رصد به ثبت رسانده که امید داریم با خاتمه یافتن این بیماری و رونق مجدد گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری که در حال انجام مراحل اولیه سرمایه‌گذاری هستند و بتوانیم اشتغال این حوزه را افزایش دهیم.

نصیری حقیقت اضافه کرد: در سال ٩٩ با بهره‌برداری از ٣ اقامتگاه بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی کام ۳۰ نفر به اشتغال در این حوزه‌ها شیرین شد.

او با اشاره به بافت عشایری و روستایی این شهرستان و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی نیز میراثی غنی از گذشتگان است که می‌طلبد با کمک همگان علاوه بر اشتغال زمینه‌ی صادرات خوبی از این حوزه در شهرستان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار