مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از آغاز عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه کمیساریای اتباع خارجه در منطقه بوستان این کلانشهر خبر داد.

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه کمیساریای اتباع خارجه در منطقه بوستان این کلانشهر با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان امروز شنبه ۲۷ دی ماه آغاز شد.

او به پشتیبانی و مساعدت کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، اداره کل نوسازی مدارس استان و فرماندار اهواز اشاره کرد و افزود: اساس پیشرفت یک جامعه آموزش و پرورش است، به عبارت دیگر اگر ما بتوانیم در شاخص‌های آموزشی خوش بدرخشیم، می‌توانیم ادعا کنیم که در سایر بخش‌ها نیز توانایی گذر از موانع و مشکلات را داریم.

نیسی گمراوی اظهار داشت: با تلاش مسئولان خوزستان و اهواز و همکاری همیشگی خیرین مدرسه ساز و نیکوکاران شاهد احداث مدارس در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم هستیم، اما سعی ما بر این است با همکاری همه جانبه به سمت بهبود شرایط آموزشی و ارتقای آن باشیم.

علی قربانی در ادامه آیین کلنگ‌زنی ۴ مدرسه در اهواز به خبرنگار ما گفت: امروز ۴ پروژه در ناحیه یک اهواز کلنگ زنی شد، یکی از این پروژه‌های آموزشی یک مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان در کوی بوستان اهواز است که ۳ میلیارد تومان از اعتبار احداث آن از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل تامین می‌شود و مابقی آن نیز از اعتبارات دولتی تامین خواهد شد.

او با بیان اینکه این مدرسه ۱۲ کلاسه با ۲ هزا رو ۲۰۰ مترمربع مساحت و حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در مدت یک سال احداث می‌شود، افزود: با مشارکت بنیاد برکت عملیات احداث ۲ پروژه ۶ کلاسه نیز در کوی علوی و کوی کریشان که از مناطق حاشیه شهر اهواز هستند و جمعیت آن‌ها رو به افزایش است آغاز شد.

قربانی با اشاره به اینکه هر دو مدرسه با مشخصات مشابه در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، بیان داشت: سهم بنیاد برکت ۲ میلیارد تومان برآورد شده است و امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسند و منشا خیر و برکت برای دانش آموزان شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه ناحیه یک عقب ماندگی بیش از ۱۵ تا ۲۰ ساله داشت، تصریح کرد: با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک جلسات متعددی را برگزار و مناطق پرتراکم‌تر را شناسایی کردیم و به دلیل کمبود اعتبارات از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده کردیم.

او با بیان اینکه با کمک خیرین پروژه‌های آموزشی زیادی را احداث کردیم، ادامه داد: در مدت یکسال و نیم بیش از ۱۰ پروژه نیز در بخش اسماعیله به بهره برداری رساندیم. همچنین در منطقه گلدشت یک مدرسه ۴ کلاسه افتتاح شد و عملیات ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر نیز در این منطقه را آغاز کردیم. در کوی مجاهد یک مدرسه ۴ کلاسه، با مشارکت بسیج سازندگی در کوی الهیه یک مدرسه ۶ کلاسه و همچنین یک مدرسه استثنایی ۶ کلاسه با مشارکت بنیاد برکت در کوی بستان در حال احداث است.

این مقام مسئول با اشاره به بهبود وضعیت آموزشی ناحیه یک در مهر ماه سال آینده گفت: بیش از ۸۰ کلاس درس تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، ضمن اینکه به دلیل سیل در ناحیه ۴، ۱۵ مدرسه بازسازی و احداث شدند. در مهدیس ناحیه ۳ هیچ مدرسه‌ای وجود نداشت، اما اکنون ۴ مدرسه داریم که از این تعداد ۲ مدرسه خیرساز هستند. در ناحیه ۲ اهواز نیز یک مدرسه ۲۴ کلاسه در حال احداث است که در کشور منحصر به فرد بوده که با کمک یک خیر در حال ساخت است.

به گفته قربانی، امسال از حدود یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس که در خوزستان افتتاح می‌شوند، بیش از ۹۰۰ کلاس درس با کمک خیرین است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار