منابع خبری از افزایش شمار کشته شدگان درگیری‌های قبیله‌ای در دارفور سودان به ۸۳ نفر خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تودی نیوز پست، با ادامه خشونت‌های پراکنده در سودان، شمار کشته‌های خشونت قبیله‌ای بین عرب و غیرعرب در استان دارفور غربی این کشور به ۸۳ نفر از جمله زنان و کودکان افزایش یافت.

این درگیری‌های مرگبار از یک مشاجره و ضرب و شتم در روز جمعه میان دو نفر در اردوگاه آوارگان در ال جننا، مرکز استان رخ داد. یک مرد عرب با چاقو کشته شد و خانواده‌اش متقابلا  روز شنبه به مردم در اردوگاه کریندینگ و سایر مناطق حمله کردند.

این خشونت‌ها منجر به اعمال ممنوعیت رفت و آمد شبانه روزی در کل استان از سوی مقامات محلی شد. طبق اعلام کمیته پزشکان سودان در دارفور غربی، علاوه بر ۸۳ کشته، حداقل ۱۶۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که بر اساس گزارش‌ها تعدادی از این زخمی‌ها ماموران امنیتی هستند.

دارفور درگیری قبیله‌ای زیادی را تجربه کرده است که یکی از آن‌ها در پایان دسامبر سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. این درگیری تنها چند روز قبل از پایان ماموریت مشترک صلح سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در این منطقه روی داد. عملیاتی که ۱۳ سال به طول انجامید.

بر اساس اعلام سازمان ملل، در نتیجه درگیری‌هایی که از سال ۲۰۰۳ بین نیرو‌های وفادار به خارطوم و شورشیان آغاز شد، حدود ۳۰۰ هزار نفر کشته و بیش از ۲.۵ میلیون نفر هم آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار