معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای زرآباد در جنوب این استان در شبانه روز گذشته به ۳۰.۳ درجه سلسیوس رسید و گرمترین شهر کشور شد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی هفته گذشته دمای هوا در زرآباد تا ۶.۶ درجه سلسیوس کاهش یافت و سرمای کم سابقه خسارت گسترده‌ای به باغات موز این شهر بندری وارد کرد که هم‌اینک دمای این شهر به بالاترین مقدار از زمان شروع زمستان رسید و گرمترین شهر کشور شد.

او افزود: پس از زرآباد، شهر‌های قصرقند و راسک با دمای ۲۹.۳ درجه سلسیوس به صورت مشترک دومین شهر‌های گرم کشور در شبانه روز گذشته شدند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش دما در روز‌های اخیر فقط به نواحی ساحلی و جنوبی استان محدود نشده بلکه زاهدان نیز در شبانه روز گذشته با افزایش دما مواجه بوده به طوریکه بیشینه دمای این شهر به ۲۳.۸ درجه سلسیوس رسید و چهارمین مرکز استان گرم کشور شد.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود گرمای هوا در نیمه جنوبی و سواحل استان تا اواخر هفته ادامه داشته باشد، اما از روز جمعه به تدریج روند کاهش دما در این منطقه انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار