محمد باقر نوبخت گفت: با همه عزمی که برای رفتار عادلانه در تخصیص بودجه داشتیم ادامه راه گذشته و تکمیل پروژه‌های مهم در کشور غیرقابل اجتناب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار برگزار شد.
 
 تاکید بر لزوم ادامه اجرای طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف تا تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها در دوره فعالیت دولت دوازدهم از مهمترین محور‌های مورد توافق اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و معاون رئیس جمهوری در این نشست مشترک بود.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بر موضوع عدالت در تخصیص بودجه هم تاکید کرد و گفت: با همه عزمی که برای رفتار عادلانه داشتیم ادامه راه گذشته و تکمیل پروژه‌های مهم در کشور غیرقابل اجتناب است.

او افزود: دولت تلاش نموده پروژه‌های شاخص، اما نیمه‌تمام را تکمیل کند تا شاهد تاثیرات منفی ناشی از تطویل اجرای اینگونه طرح‌ها در کشور نباشیم.
 
 

حاشیه مشهد نیازمند بودجه‌ای مستقل است

 
 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: به دلیل تراکم فاصله‌ای که در اعتبارات با شاخص‌های حوزه جمعیت، مساحت و محرومیت خراسان رضوی داریم، نیازمند بررسی مجدد هستیم تا مشخص شود سهم واقعی خراسان رضوی از اعتبارات کل کشور چقدر است.

او افزود: عمده گردش اقتصادی خراسان رضوی در حوزه خدمات است، از اسفند ۹۸ که درگیر ویروس کرونا شدیم بعضی از مرکز خدماتی تا الان  تعطیل هستند و معلوم نیست چه زمانی می‌تواند فاصله عقب افتاده را جبران کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث مشهد نیازمند نگاه ویژه‌ای است، ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمامی در خراسان رضوی وجود دارد که تقاضا دارم تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح شوند.

حجت‌الاسلام پژمانفر با تأکید بر این مطلب که موضوع آب و راه از مسائل جدی خراسان رضوی است، بیان کرد: مسئله حاشیه مشهد از موضوعات مهمی است که بار‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری و دستگاه‌های امنیتی بوده و نیازمند اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل است.

او تصریح کرد: در بخش ارائه خدمات به زائران نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم، زیرا اگر دست ما در این حوزه بسته باشد مجبوریم خدمات گران‌تری را ارائه دهیم، اما تمام تلاش ما این است که بهترین خدمات را به زائران ارائه کنیم.

 

 چهار هزار پروژه نیمه‌تمام در خراسان رضوی

 
محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی هم در این نشست با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی به ویژه راه‌ها در اولویت است، گفت: در بخش آب بیشترین میزان کسری مخازن به دلیل شرایط اقلیمی را در خراسان رضوی داریم که آب رسانی از اولویت‌های جدی است و در ۲۵۰ روستا همچنان فرایند آب‌رسانی انجام می‌شود.

او افزود: حدود چهار هزار پروژه نیمه‌تمام داریم که با توجه به شرایط فعلی کشور روی ۲۸۳ پروژه از این تعداد تا پایان دولت تخصیص اعتبارات صورت گرفته است.
 
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که حاشیه مشهد از موضوعات اولویت دار و مهمی است، ادامه داد: از نظر سرانه آموزشی در حاشیه مشهد کم‌ترین سرانه آموزشی را داریم.

معتمدیان با اشاره به اینکه در بخش‌های بهداشتی و درمانی حداقل نیازمند احداث ۴۰ مرکز بهداشتی و درمانی هستیم، بیان کرد: امروز چهار هزار واحد مسکونی برای محرومان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.