محمدحسین استادآقا گفت: در جهت تحقق سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، حاشیه شهر مشهد در اولویت برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدحسین استادآقا  مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: برای تحقق سند سیاست‌های کلان، حاشیه مشهد در اولویت برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی است و بسته‌هایی را برای توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ساکنان این مناطق ارائه خواهیم کرد.

 او افزود: این بنیاد بر اساس وظایف خود ماهیت اجتماعی دارد که مهمترین وظیفه آن گسترش پایگاه اجتماعی آستان قدس رضوی است، از این‌رو تلاش خواهیم کرد این مهم را با انجام متعهدانه وظایف در مراکز هفتگانه ذیل بنیاد محقق کنیم.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: یکی از اصول مورد تأکید در سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، ضرورت توانمندسازی زائران و مجاوران نیازمند است که بر اساس آن دیگر نباید فقط به توزیع بسته‌های کمک معیشتی و درمانی به نیازمندان اکتفا کرد بلکه باید با هدف توانمندسازی آن ها یک بسته خدمت طراحی شود و هر هفت مرکز تابعه بنیاد کرامت رضوی، در حوزه وظایف خود بخشی از مسئولیت این توانمندسازی را بر عهده گیرند.
 

بیشتر بخوانید


استادآقا بیان کرد: این جهت‌گیری به نفع نیازمندان و در جهت رشد آن‌ها به شمار می‌رود و علاوه بر رفع نیاز‌های معیشتی و درمانی نیازمندان، خدماتی از جمله اشتغال‌زایی، تحصیل، تشکیل خانواده، کمک به زوج‌های جوان، ارائه مشاوره حقوقی، ارتقای وضعیت جسمانی و تقویت نشاط جامعه مخاطب نیز در قالب بسته‌های جدید خدمت ارائه خواهد شد.

او با اشاره به سیاست‌های تعیین شده در این سند تصریح کرد: طرح زیارت اولی‌ها، زیارت محرومین و تسهیل زیارت عامه مردم در بین راه‌ها نیز از مسئولیت‌های مهمی است که باید در بنیاد کرامت رضوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از طریق شبکه خادمیاری، کانون‌های خدمت رضوی و مشارکت خیران و خیریه‌ها برای آن برنامه‌ریزی شود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی به سیاست تعیین شده برای بنیاد کرامت رضوی جهت نقش آفرینی در حل مشکلات حاشیه شهر مشهد اشاره و تاکید کرد: آستان قدس رضوی تاکنون برای رفع مشکلات حاشیه مشهد، برنامه‌های متعددی با همکاری نهاد‌های مسوول اجرایی کرده است.

استادآقا اظهار کرد: سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در موضوعات دیگری از جمله جلب مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمات اجتماعی بهتر و همچنین همیاری با نهاد‌های امدادرسان کشور در زمان بحران‌ها، سیاست‌هایی را برای این بنیاد مشخص کرده است که تلاش خواهیم کرد با همراهی همه خادمان حضرت امام رضا (ع) در هفت مرکز تابعه این بنیاد در انجام آن سربلند باشیم.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.