مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از احداث ۳۵۰۰ مترخط فشار متوسط هوایی جهت تأمین برق روشنایی و سیستم تهویه تونل باغان شهرستان مریوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مرتضی محبتی مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: این جاده دارای سه تونل است که دو تونل در محدوده بخش کلاترزان در«گردنه هه مرو» و «گه زه ر دره » و تونل دیگر در بخش کوماسی مریوان در محدوده روستای باغان قرار دارد،

او افزود: این تونل با طول  ۱۸۸۶ متر  به عنوان  طولانی‌ترین تونل استان کردستان در ۱۵ کیلومتری شهرستان مریوان و اقع شده است.

محبتی بیان کرد: در این پروژه ۶۰ پایه بتونی و ۴۳۸۴ کیلوگرم سیم آلومنیوم نمره ۱۲۰ استفاده شده و ۳۵۰۰ متر خط فشار متوسط هوایی جهت تأمین برق روشنایی و سیستم تهویه تونل باغان احداث شد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: با توجه به شرایط توپولوژی و کوهستانی بودن منطقه و نیز برودت هوا، اکیپ اجرایی این مدیریت در بیست روز کاری این پروژه را با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به اتمام رساند.

محبتی در ادامه افزود: احداث ۲۱ کیلومتر فیدر جدید از پست مریوان ۲ ” روبروی پادگان تا تونل » در فاز دو در دست اقدام است و با تکمیل فاز ۱ امکان برقدار نمودن تونل فراهم شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان  بیان کرد: با بهره برداری از این جاده، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم مرز نشین مریوان تحقق یافت.

گفتنی است؛ این پروژه، دومین پروژه مدیریت توزیع برق شهرستان مریوان در راستای جاده مواصلاتی سنندج – مریوان بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.