پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه اکسید منیزیم نهبندان

استاندار خراسان جنوبی در سفر استانی به نهبندان از کارخانه اکسید منیزیم این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در سفر استانی به نهبندان گفت: تبدیل سنگ آهن به کنسانتره، یکی از مهمترین فرآیند‌ها در تکمیل زنجیره تولید فولاد است.

او با بیان این مطلب در جریان بازدید از کارخانه کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان افزود: سنگ آهن، ماده اولیه برای تولید فولاد است که پس از تبدیل به کنسانتره و سپس گندله به فولاد تبدیل می‌شود.


بیشتر بخوانید


ملانوری با اشاره به تعدد و تنوع مواد معدنی موجود در نهبندان، تصریح کرد: این واحد صنعتی با تبدیل سنگ آهن به کنستانتره به منظور تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی شهرستان در حال احداث است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از معادن شهرستان تأمین می‌شود، اظهار کرد: این واحد فرآوری، ظرفیت لازم برای خرید محصولات معدنی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را نیز خواهد داشت.

او با بیان اینکه، تأمین بازار فروش از مهمترین اقدامات به منظور راه اندازی واحد‌های تولیدی است، بیان کرد: بازار فروش تولیدات این کارخانه، بازار‌های صادراتی و کارخانجات فولاد داخل کشور است.

ملانوری گفت: یکی از واحد‌های تأمین کننده مواد اولیه کارخانه فولاد قاین، همین واحد تولیدی است.

کارخانه کنسانتره آهن که با سرمایه گذاری ۴٧ میلیارد تومانی شرکت امیدواران پیراکان در بهمن ماه پارسال، وارد فاز اجرا شده است و در حال حاضر ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز مقدماتی آن در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این واحد صنعتی، قابلیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره آهن را دارد و زمینه اشتغال ۷۵ نفر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار