حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت:دهه فجر از یک سو استکبار ستیزی و مقابله با ظلم حکومت‌های مستبد را زنده کرد و از سوی دیگر نشان دهنده عنایت خداوند برای ایجاد تمدن اسلامی در کشور بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام، گفت: شعار انقلاب ما که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است پس از گذشت چهار دهه محقق شده و این انقلاب همچنان متعلق به مردم است.

او افزود: دهه فجر از یک سو استکبار ستیزی و مقابله با ظلم حکومت‌های مستبد را زنده کرد و از سوی دیگر نشان دهنده عنایت خداوند برای ایجاد تمدن اسلامی در کشور و نجات مستضعفان عالم بود.

او مطرح کرد: طبیعی‌ترین حق مردم یک حکومت، انتخاب کارگزاران آن توسط مردم است که در زمان طاغوت، کارگزاران و وزرا توسط انگلیس و کشور‌های غربی انتخاب می‌شدند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه وضعیت استقلال سیاسی کشور نیز با زمان طاغوت قابل مقایسه نیست، گفت: ایران اسلامی در حال حاضر در منطقه و جهان دارای اقتدار است و سرنوشت کشور به دست خود مردم تعیین می‌شود.

او بیان کرد: استقلال نظامی ایران در زمان طاغوت نیز بسیار متزلزل بود و انگلیس و کشور‌های غربی در راس تمامی تصمیمات نظامی این کشور بودند.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: زمان طاغوت حتی وضعیت اقتصادی کشور کاملا به کشور‌های دیگر وابسته بود و بیشتر قطعات و محصولات این کشور وارداتی و ساخته کشور‌های غربی بود.

او مطرح کرد: تلاش مذبوحانه دشمنان این نظام در حال حاضر نشان دهنده قدرت و اقتدار این نظام و نورافشانی انقلاب اسلامی در جهان است.

کریمی تبار بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به فضل جوانان پاک، با ایمان و ایثارگر، نقطه آغاز حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غفلت از یاد خدا و عدم توجه به معنویات اشاره کرد و افزود: نگرش صرفا مادی انسان‌ها را در این دنیا دارای لغزش می‌کند.

امام جمعه ایلام افزود: افرادی که در این دنیا تنها به مسائل مادی ارزش می‌دهند، در نهایت سعادتمند نمی‌شوند و رو به تباهی خواهند رفت.

او اظهار کرد: افرادی که در دنیا خمس و زکات نمی‌دهند و به محرومان کمک نمی‌کنند به مشکلات سختی در دنیا دچار می‌شوند.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: امام جمعه ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.