مدیرکل میراث ‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه عملیاتی و جامع گردشگری سلامت استان آذربایجان‌شرقی با زیرمجموعه‌های بازاریابی، تبلیغات، آموزش گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی هدف از تدوین برنامه جامع گردشگری سلامت را تقویت ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی اعلام  کرد و گفت: اجرای عملیاتی این برنامه  در دستور کار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری سایر دستگاه‌های استانی قرار گرفته است.

او به اقدامات انجام گرفته در این برنامه اشاره کرد و افزود: در این برنامه بررسی نقاط قوت، ضعف، تهدید‌ها و فرصت‌های استان در سه محور گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری غذایی و شناسایی عوامل تعیین‌کننده جذب گردشگر خارجی سلامت در استان از منظر گردشگران خارجی مورد کنکاش و ارزیابی قرار گرفته است.

حمزه زاده تهیه نقشه‌های پراکنش ژئوتوریسم و اکوتوریسم استان، تعیین زیرساخت‌های اولویت‌دار مورد نیاز گردشگری سلامت، اکوتوریسم با تاکید بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری غذایی، تعیین بازار‌های هدف داخلی و خارجی استان برای گردشگران، تدوین برنامه‌های عملیاتی در سه محور مجزا شامل گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری غذایی با محوریت بازاریابی و تبلیغات برای بازار‌های هدف را از دیگر رئوس برنامه فوق عنوان کرد.

او گفت: برنامه عملیاتی فوق در راستای تحقق اهداف این پژوهش با در نظر گرفتن تمامی ابعاد سه حوزه گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی برای پیشبرد مسیر توسعه گردشگری استان با همکاری و اهتمام ویژه دستگاه‌های استانی اجرا خواهد شد.

آذربایجان شرقی با داشتن بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر و بنای تاریخی جزو ۵ استان اول ایران در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.