معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره قانون جدید اجباری شدن برای مقطع پیش دبستانی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر یک دوره دوساله رسمی و غیر اجباری در آموزش و پرورش وجود دارد.

او افزود: در مناطق دو زبانه و کم‌تر برخوردار، گذراندن دوره پیش دبستانی کلید موفقیت و عدالت آموزش و پرروش است؛ این موضوع از نظر پژوهش‌های جهانی اثبات شده است.

حکیم زاده تصریح کرد: تا کنون هیچ اجباری برای قانون جدید مقطع پیش دبستانی در دوره آموزش و پرورش نبوده و در حال حاضر هم تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است، اما رویکرد دولت نسبت به این قضیه در خصوص اختصاص ردیف بودجه بوده تا آموزش و پرورش بتواند به صورت صد در صدی، کودکان مناطق محروم و دو زبانه را تحت پوشش قرار دهد، همچنین در سازمان ملی تعلیم و تربیت پیش بینی شده تا این توجه ادامه پیدا کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باتوجه به مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تنها مرجعی خواهد بود که متولی و مسئول مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها می‌شود و از طریق همکاران بهزیستی به این قضیه هم کمک رسانی می‌شود.

او گفت: با توجه به لزوم بودن یک دستگاه مسئول برای اینکه بتواند پاسخگو باشد، تمرکز مدیریت و نظارت بر عهده وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان خواهد بود.

حکیم زاده تاکید کرد: از این پس استانداری سازی، تدوین فرایند‌ها و دستورالعمل‌ها و صدور مجوز و نظارت بر مهدکودک‌ها و رتبه بندی آن‌ها و آموزش مربیان و چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان و نظارت میدانی تمامی کارها  بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
معلم دبستان ندارد پیش دبستانی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
تاسیس سازمان جدید در دستگاه عریض وطویل آموزش وپرورش مخالف سیاست کلی .کوچک سازی .چابک سازی و جلوگیری از گسترش تشکیلاتی دستگاه های دولتی است.و عملا هیچ دستاوردی به غیر از تلف شدن بیت المال نخواهد داشت
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
اجباری هم بشه من نمی گذارم بچم بره. از سه چهار سالگی تربیتشو بدم دست اینا. همینم مونده دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۲:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام
اگر اجباری میشه.حداقل برید زیرمجموعه خود مدارس دولتی و بدون اجاره به اشخاص حقیق!
کلاسهای مدارس را سالهای گذشته اجاره دادید به اشخاص حقیقی بابت پیش دبشتای و کل نظم مدارس را ریختن بهم
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
استانداری سازی؟؟ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ؟؟ استانداری سازی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید کرمی کارشناس اقتصاد وکارشناس ارشد مدیریت
۱۵:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
پس قبل از اینکه اجباری کنید یکسر به آرشیو قانون اساسی بیندازید وببینید وبخوانید که درس خواندن از مقطع پایین تا دیپلم درایران اجباری ومجانی است .یعنی ردیف بودجه درخواست کنید .پیش زمینه را آماده کنید .معلم استخدام کنید وسپس اقدام کنید. از جیب مردم خرج نکنید.
آخرین اخبار