مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: احداث هنرستان‌ها، بستر مناسبی از اشتغال‌زایی و توسعه علمی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه هنرستان فناوران که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری کردستان و جمعی از مدیران ارشد استانی و منطقه‌ای برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از تمامی کسانی که به احترام تعلیم و تربیت قدم برمی‌دارند، گفت: اهتمام به تعلیم و تربیت و توسعه فرهنگی یک فاکتور اساسی و بی بدیل از توجه به نوعدوستی و احترام به همنوع و خدمت است.

قربانی با تقدیر از اداره کل نوسازی استان برای پیگیری و مساعدت و برنامه ریزی‌های لازم برای به ثمر رساندن این پروژه، افزود: با توجه به اینکه پروژه هنرستان فناوران و آماده سازی آن قریب ۹ سال به طول انجامید، صبر و شکیبایی و پشتکار و همراهی همه عوامل دست اندرکار این پروژه که علیرغم مشکلات بسیار زیادی که سد راه اعتبارات اختصاص یافته شده بود، ستودنی است و جای تقدیر دارد.

او ادامه داد: یکی از مهمترین اهدافی که در راستای ساخت مدرسه برای آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد، احداث هنرستان است که می‌تواند بستر‌های اشتغال زایی را به خوبی فراهم نماید و با توجه به اینکه توسعه همه رشته‌های نظری در دست اقدام و اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش قرار دارد، بحث کیفیت افزایی برنامه‌های آموزشی هنرستانی می‌تواند در زمینه کارایی و توسعه آموزش‌های کارگاهی بیشتر مطرح و مورد نظر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: احداث هنرستان دخترانه بیش از تمامی فضا‌ها مورد توجه است، زیرا احداث و بهره‌برداری از فضا‌های آموزشی استاندارد برای دختران به نسبت آسیب‌پذیری این قشر و موانع زیاد ادامه تحصیل آنان باید بیشتر مورد توجه باشد که امیدوارم این دانش آموزان بتوانند از این فضا به نحو مؤثر و شایسته استفاده کرده و در ارتقای سطح دانش خود و اشتغال‌زایی، سهم عمده‌ای ایفا نمایند.

او با اشاره به اینکه استان کردستان به لحاظ بهره‌مندی سرانه آموزشی تقریباً برابر و منطبق با میانگین کشوری است، ادامه داد: از اقدامات ویژه‌ای که در این راستا شایان ذکر است می‌توان به توسعه مدارس خیرساز در چند سال اخیر و همچنین اختصاص اعتبارات ویژه ملی بالغ بر اعتبارات جاری و عادی اشاره کرد.

قربانی اظهارداشت: با همت استاندار کردستان و پیگیری‌ها و نشست‌های تخصصی با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، خوشبختانه رقم اعتبارات استانی در زمینه احداث مدارس در سال تحصیلی امسال به رقم قابل قبولی رسیده است.

او افزود: اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی استانداری و همچنین ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اختصاص یافته سازمان نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کشور که در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود، پشتوانه مالی خوبی برای احداث مدارس و استانداردسازی فضا‌های آموزشی در کل استان خواهد بود.

قربانی خاطرنشان کرد: با این روند و رقم اختصاصی در این زمینه برای احداث ۳۶۰ کلاس درس پیش بینی‌های لازم انجام گرفته است که می‌تواند جهش مناسبی در وضعیت مدرسه سازی در استان کردستان باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.