مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح چهار اقامتگاه بوم‌گردی به مناسبت ایام دهه فجر در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: به مناسبت دهه‌فجر چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های کرمان، فهرج، بافت و عنبرآباد با هزینه‌کردی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال  افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه با افتتاح این اقامتگاه‌ها برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، اظهار کرد:بیشتر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق راه‌اندازی می‌شود که دارای زیرساخت‌های اقامتی نیستند و گردشگرانی زیادی در این مناطق حضور می‌یابد.

فعالی همچنین به افتتاح خانه صنایع‌دستی شهرستان فهرج با همکاری بخش‌خصوصی اشاره کرد و گفت: این خانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و برای آموزش و تولید صنایع‌دستی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

او به دایر کردن ۵ کارگاه صنایع‌دستی با اعتباری معادل ۵ میلیارد ریال در ایام دهه‌فجر در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این کارگاه‌ها با هدف آموزش صنایع‌دستی بومی این شهرستان همچون سوزن‌دوزی سنتی، پته‌دوزی، حصیربافی و چرم‌دوزی ایجاد می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح فاز دوم مجموعه تفریحی و پذیرایی راور و رستوران سنتی شهرستان عنبرآباد در ایام دهه‌فجر خبر داد و گفت: در این ایام طرح شبکه برق‌رسانی روستای جهانی میمند نیز به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار