محمد بن عبدالرحمان آل ثانی با هدف دیدار با رئیس جمهور لبنان و دعوت از گروه‌های این کشور به انجام مذاکره برای ایجاد وحدت نظر میان آن‌ها به بیروت سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، یک منبع دیپلماتیک لبنانی اعلام کرد که «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر قصد دارد امروز (سه شنبه) سفری رسمی به لبنان داشته باشد و طی آن با «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور دیدار کند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: محمد بن عبدالرحمان با میشل عون، در بیروت، پایتخت لبنان دیدار و درباره اوضاع کشور به ویژه تشکیل کابینه و تحولات منطقه گفتگو خواهد کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین در سفر یک روزه خود با مقامات لبنانی دیدار و آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای را بررسی خواهد کرد.

در همین زمینه، روزنامه کویتی «القبس» از منابع آگاه مطلع شد که وزیر خارجه قطر در این سفر ابتکارعملی برای دعوت از گروه‌های لبنانی برای نشستن بر سر میز مذاکره در دوحه مطرح خواهد کرد.

این منابع افزودند: طرف قطری تا زمانی که همه گروه‌های لبنانی برای شرکت در مذاکره موافقت نکنند، ابتکار عمل خود را اعلام نخواهد کرد.

منابع مذکور مدعی هستند که طرف قطری موافقت اولیه اکثریت گروه‌های سیاسی لبنان خصوصا حزب الله و تیم رئیس جمهور را اخذ کرده است.

به گفته منابع آگاه احتمالا قطر بسته پیشنهادی برای حمایت مالی از لبنان را که از یک بحران شدید سیاسی و مالی و اقتصادی رنج می‌برد، مطرح خواهد کرد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت در اوت ۲۰۲۰ و شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال گذشته با بحرانی مواجه است که گفته می‌شود بدترین وضع از زمان جنگ لبنان (۱۹۷۵-۱۹۹۰) است.

آخرین سفر وزیر امور خارجه قطر به لبنان در ۲۴ اوت ۲۰۲۰، چند روز پس از انفجار بندر بیروت بود که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت و اقتصاد این کشور را فلج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار