دبیرکل اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان در پیامی به همایش بین المللی حج و زیارت اختلاف میان مسلمانان را خدمت به آمریکا دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، شیخ حسن شریفه،دبیرکل اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان روز پنجشنبه درپیامی به همایش بین‌المللی دیپلماسی حج و زیارت در پژوهشکده حج و زیارت درقم اظهار کرد: اتحاد مهم ترین عامل قدرت مسلمانان در برابر مستکبران جهان است که هم اکنون مظهر این استکبار آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی است.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر این که اختلاف و نزاع میان مسلمانان، خدمت به آمریکا است، گفت: جمهوری اسلامی دست خود را برای کمک به مستضعفان دنیا دراز کرده و به قدرتی بزرگ در برابر جبهه استکبار و صهیونیست تبدیل شده‌است.

شیخ حسن شریفه در ادامه با تاکید بر این که حج علاوه بر ابعاد عبادی، اجتماعی، ظرفیت‌های بی‌بدیل سیاسی دارد، گفت: حج فرصت‌های ممتازی را در عرصه سیاسی برای مسلمانان فراهم می‌کند که بهره‌گیری از آن جز با وحدت امت اسلامی محقق نمی‌شود.

رئیس بعثه حج مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ادامه داد: تقویت گروه‌های تروریستی، از بین بردن وحدت و ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، تضعیف حقوق مسلمانان به ویژه فلسطین با طرح معامله قرن برای فروش قدس و همچنین تلاش تبدیل خاورمیانه به بازار مصرف و منطقه‌ای غیرمولد از جمله اقدامات مستکبران عالم برای جلوگیری از شکل گیری وحدت میان امت اسلامی است.

او با بیان این که قرآن و حج موجب نزدیکی مسلمانان می‌شود، گفت: وحدت و توحید تنها راه نجات امت اسلامی است و این اتحاد و همبستگی است که دشمنان را آزار می‌دهد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار