آیت الله ناصری بر صبوری در برابر مشکلات و ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله ناصری، خطیب نمازجمعه یزد با اشاره به اهمیت استقلال و خودکفایی در زمینه‌های مختلف گفت: ما باید عزت و پیشرفت خود را حفظ کنیم و وابستگی را به دیگران کم کنیم.

آیت الله ناصری افزود: مردم ما در انقلاب راه را پیدا کرده اند و انتظار داریم آن‌ها که به دیگران وابستگی دارند هم به ملت و به سوی خداوند بازگردند.

امام جمعه یزد اول اسفند سالروز شهادت ایت الله شیخ فضل الله محلاتی را گرامی داشت و با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس گفت:شهید محلاتی از انسان‌هایی بود که از جوانی همراه امام بود و در این مسیر تلاش و مجاهدت بسیاری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی را گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگ همیشه حامی مستضعفین بود و همیشه توطئه‌های آمریکا را خنثی کرده بود.

خطیب نمازجمعه یزد همچنین با اشاره به زندگی روحانیون مبارزی همچوم مرحوم مدرس نقش روحانیون را در عرصه‌های مختلف انقلاب خاطرنشان کرد و افزود: روحانیون در دوران دفاع مقدس برای حفظ اتحاد بین رزمندگان در جبهه‌ها تلاش می‌کردند.

آیت الله ناصری افزود: ما باید دوست و دشمن خود را بشناسیم و بدانیم روحانیت و ولایت دوستدار مردم هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد خدمات انقلاب به نسل جدید برسد افزود: ما نباید فراموش کنیم که در دوران رژیم پهلوی چه ظلم‌ها و بدبختی‌هایی وجود داشت و ما یک لحظه استقلال و عزت نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: الان هم این کودتای فکری علیه ولایت برای این است که آن‌ها نمی‌خواهند دین، فکر و ولایت پایدار باشد و ما روی پای خودمان بایستیم.

خطیب نمازجمعه یزد با تاکید بر ایستادگی در برابر دشمنان و صبوری در برابر مشکلات افزود: ما باید صبور باشیم و تقوا داشته باشیم که اگر چنین باشد مکر و تحریم دشمنان نمی‌تواند به ما ضرری برساند و این باور امام، رهبری و قاسم سلیمانی هاست.

آیت الله ناصری همچنین خطاب به مسئولان کشور گفت: باید قدر این مردم را بدانیم و به فکر آن‌ها باشیم، مردمی که در روز‌های سخت در مقابل طاغوت‌ها ایستاده اند و در برابر مشکلات صبوری کرده اند و یاریگر هم بوده اند.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف پیشنهاد داد در صورت موافقت مسئولان بهداشت مراسم معنوی اعتکاف بصورت محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد برگزار شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.