معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: سرقت از تاسیسات شرکت‌های خدماتی آذربایجان شرقی از جمله برق و مخابرات طی ماه‌های اخیر در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موقری معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در نشست بررسی آخرین وضعیت تاسیسات شرکت برق و راهکار‌های پیشگیری از وقوع سرقت در آن، گفت: یکی از طرق پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط ضعف مجموعه‌ها و افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم و حضور موثر در صحنه‌های وقوع جرم است که در این رابطه باید شرکت‌های خدمات رسان موضوع را علت یابی و راهکار‌های لازم را ارائه کنند.

او با ابراز تاسف از اینکه به رغم اقدامات انجام شده شاهد افزایش آمار سرقت در حوزه تاسیسات خدماتی هستیم،گفت: با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی موجود در کشور برخی افراد برای تامین نیاز‌های روزانه و اکثرا از روی زیاده خواهی متوسل به سرقت اموال عمومی و دولتی می‌شوند.

موقری افزود: یکی از روش‌های اطلاع از نقاط وقوع جرم و ضعف‌های موجود، بحث نظارت و بازرسی بوده و بر این اساس باید ضمن شناسایی نقاط ضعف ، گشت‌های مربوطه باید در صحنه‌های وقوع جرم حضور موثر و همه جانبه داشته باشند.

او گفت: هرچند در ظاهر آمار سرقت در حوزه تاسیسات برق نسبت به میزان سرقت‌های اصلی پایین بوده، اما نفس وجود این مساله و بحث خسارت‌های وارده به نهاد‌های دولتی و اموال عمومی از این طریق قابل توجه است.

موقری کمترین آمار سرقت تاسیسات برق را به ترتیب مربوط به شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هریس اعلام کرد و گفت: در بقیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی بالای ۵۰ درصد افزایش آمار سرقت تاسیسات برق وجود دارد و این مساله با وجود گشت‌های مختلف قابل تامل و بررسی است.

او با بیان اینکه بر اساس اعلام آمادگی و هماهنگی مجموعه‌های مختلف استانی و ورود دستگاه قضایی به این موضوع مقرر شده بود گشت‌های تلفیقی در حوزه‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرایم تشکیل و ساماندهی شود، گفت: باید گشت‌های تلفیقی با حساسیت پیگیر موضوع شوند تا در حوزه سرقت تاسیسات برق نیز شاهد کاهش آمار باشیم.

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش سرقت تاسیسات برق در استان با وجود گشت‌های مختلف در این حوزه، نقاط ضعف گشت‌های تلفیقی باید احصا شده و راهکار‌های لازم برای پیشگیری از وقوع چنین جرایم ارائه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.